۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۶۸۰۵۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام مطرح کرد؛

تدبیر و برنامه ریزی برای اجرای برنامه ها، مهمترین نیاز کشور

امام جمعه شهرکرد تدبیر و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های کلان فکری را مهمترین نیاز امروز کشور دانست و گفت: در شرایط کنونی نظام، رهبری تنها هستند و این جامعه دانشگاهی است که باید نقش خود را به خوبی ایفا و در مسیر مطالبات رهبر انقلاب حرکت کنند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه، 21 خردادماه در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه ها و مستعدین برتر این استان که به صرف افطاری در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، نوع تفکر و باورها را مشکل اصلی در عدم پیشرفت برخی فعالیت ها دانست و گفت: به یقین مشکل ما عِدّه و عُدّه نیست هر چند جاهایی کم و بیش کمبودهایی داریم اما مشکل اصلی ما نوع تفکر و نگاه ها و باورهاست.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه تاکنون جهت درست به باورها داده نشده است، اظهار کرد: هر چند هنوز بسیاری از باورها در بین جامعه زنده و پویا است اما هنوز این باورها و تفکرات در صحنه تعامل با یکدیگر و مجموعه هایی که نسبت به آنها مسؤولیت داریم، بروز و ظهور پیدا نکرده و این بزرگترین ضعف امروز کشور است.

وی با اشاره به اینکه هر روز و به طور مستمر در نماز می خوانیم «اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین» و خدا را به عنوان رب ستایش می کنیم در حالی که مشخص نیست که آیا او را پرورش دهنده عالمیان می دانیم یا نه؟ خاطرنشان کرد: گر انسان به آن حدِّ درست از ربوبیت در محضر پروردگار برسد مانند طفلی می شود که در محضر مادر است و صفر تا صد کارهایش را به مادر دل می بندد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نبود نیروی کارآمد، متعهد و سالم را مهمترین خلأ امروز کشور بیان کرد و ادامه داد: باید به این باور ایمان داشته باشیم که نیروی متعهد از بین جامعه پرورش پیدا کند و در جایگاه های مختلف به کار گرفته شود که متأسفانه نسبت به این امر غافل هستیم.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: انقلاب در آن دوران  این انسانها را پروراند و ما از دست دادیم، انقلاب و امام این افراد را پروراند و به صحنه آورد و این فضاها را فراهم کرد اما ما این ها را از دست دادیم و هر کدام گرفتار همین قیل و قال های علمی و مدرک و موقعیت های دانشگاهی و منیت ها و نفسانیت ها و امثال اینها شدیم؛ آدمیت در این مسائل گم می شود و در چنین شرایطی ما از چه کسی انتظار داریم که اصلاح کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تدبیر و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های کلان فکری را مهمترین نیاز امروز کشور بیان کرد و افزود: در شرایط کنونی نظام، رهبری و حوزه های علمیه دست تنها هستند و این جامعه دانشگاهی است که باید نقش خود را به خوبی ایفا و در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به رسالت سنگین امروز اساتید دانشگاهی تصریح کرد: اساتید و مسؤولان دانشگاهی باید دانشجوها را سر سفره توحید بنشانند و او را با خدای تبارک و تعالی مأنوس کنند و تعهد ایمانی و اخلاقی در او بدمند، باورهای قرآنی، معرفتی و ایمانی را برای او تزریق کنند که متأسفانه امروز غیر از این عمل می شود.

گفتنی است در ابتدای این نشست ۹ نفر از اساتید و اعضای هیأتهای علمی و مستعدین برتر استان به بیان مطالب و دغدغه ‌های خود پرداختند./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات