۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۷۰۲۵۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در نسل جدید نهادینه شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به توطئه دشمنان برای ریزش و سایش اخلاق در جوانان، گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در نسل جدید امری ضروری است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار پهلوانان، قهرمانان، ورزشکاران و پیشکسوتان و بسیجیان ورزشکار استان که به مناسبت آغاز هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز قشر بسیج ورزشکاران صورت گرفت، اظهار داشت: ورزش پهلوانی، ورزشی باصفا و پر از معنویت بوده و بهتر است همه رشته‌های ورزشی با الگو گیری از ورزش پهلوانی، نسبت به تقویت روحیه جوانمردی همت کنند.

وی در ادامه با اشاره نشانه‌های جوانمردی و فتوت از نگاه دینی، افزود: فرهنگ فتوت و جوانمردی در اسلام جایگاه بسیار رفیعی دارد و سیره رفتاری و جوانمردی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) الگوهای بسیار مناسبی برای عموم مردم به‌ویژه ورزشکاران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: جوانمرد کسی است که دارای فضائل اخلاقی و انسانی برجسته و والا باشد و این خصیصه تنها مربوط به جوانان نیست بلکه پیران هم با رفتار و اخلاق انسانی می‌توانند شیوه و مرام جوانمردی را پیشه کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این‌که جوانمردی شیوه مردان خداست، افزود: اگر کسی در مسیر زندگی فردی و اجتماعی خود از صفات مروت، کرامت و بزرگواری برخوردار باشد نزد همه عزیز است و همه او را به‌عنوان جوانمرد می‌شناسند.

وی تصریح کرد: دستگیری از مظلومان و مستمندان از خصائل پهلوانان و جوانمردان بوده و هست و انسان‌هایی که از این صفت زیبا برخوردار هستند، نزد خداوند متعال جایگاه رفیعی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به توطئه دشمنان برای ریزش و سایش اخلاق در جوانان، گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در نسل جدید امری ضروری بوده و برای از بین بردن توطئه‌های دشمنان باید این فرهنگ زیبا گسترش یابد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات