۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۷۰۶۲۶
رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه:

تحقق عدالت بدون مبارزه با فساد محقق نمی شود

حجت الاسلام خطیب حرکت در محور ولایت و حفظ انگیزه های انقلابی، تداوم اصالت و ثبات نظام را مهم دانست و گفت: تحقق عدالت بدون مبارزه با فساد محقق نمی شود.
حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب رییس مرکز حفاظت قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اسماعیل خطیب، رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، امروز در همایش تجلیل از قضات و کارکنان برگزیده دادگستری آذربایجان شرقی اظهار داشت: تحقق عدالت به معنای واقعی کلمه یکی از اهداف عالی انقلاب اسلامی ایران است که همه قوا در تحقق این امر مسؤولیت بر عهده دارند.

وی با بیان این‌که تحقق عدالت بدون مبارزه با فساد محقق نمی شود، گفت: قوه قضاییه به عنوان نهادی که رابطه مستقیم با اجرای حق و عدالت دارد، نقش مهمی در استحکام و قوام حکومت دارد و اصولا اجرای عدالت یکی از ارکان مهم پایداری حکومت است؛ چرا که ظلم و بی عدالتی پایه‌های حکومت را سست و متزلزل می‌کند.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی در سایه مبارزات همه اقوام و اقشار جامعه ایران به پیروزی رسید، ابراز کرد: آذربایجان پیشرو در جهاد و فداکاری بوده و همیشه جزء مؤسسان و حافظان نهضت انقلاب اسلامی است، در حقیقت این مردم در طول تاریخ شهدا، سرداران و علمای بزرگی تقدیم آرمان خود کرد‌ه‌اند.

حجت الاسلام خطیب در بخش دیگری از سخنان خود حرکت در محور ولایت و حفظ انگیزه های انقلابی، تداوم اصالت و ثبات نظام را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: «تقوا»، «ولایت پذیری» و «جهاد فی سبیل الله» سه عامل رستگاری، تعالی، پیروزی و پیشرفت نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که بدون وحدت، ولایت‌مداری و بصیرت نمی توان توطئه و مکر دشمنان را خنثی کرد، گفت: تحریم های ظالمانه غرب و آمریکا علیه ملت ایران، نشان از عجز و ناتوانی دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی دارد، البته آنها خود می دانند که ملت همواره شرایط تهدید و تحریم را به فرصت هایی برای پیشرفت تبدیل کرده اند.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با بیان این‌که همه تلاش دشمنان، هزینه تراشی برای انقلاب اسلامی ایران است، افزود: ماموریت شوم دشمن با ترویج فساد، تغییر جای حق و باطل و همچنین گسترش ناهنجارهای اجتماعی و اقتصادی و در نهایت ایجاد آشوب پیگیری می شود./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات