۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۷۰۷۷۹

نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

نشست فصلی و یک روزه ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی در شهرستان ورزقان و در جریان بازدید از کارخانه و معدن مس سونگون برگزار شد.
نشست ائمه جمعه استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجانشرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان به میزبانی شهرستان ورزقان برگزار شد، در جریان این نشست یک روزه ائمه جمعه از معدن و کارخانجات مس سونگون بازدید کرده و در جریان فعالیت این مجموعه قرار گرفتند.

بنابر این گزارش، در این نشست یک روزه که برای نخستین بار در سطح کشور به صورت گردشی و هر فصل در یکی از شهرستان‌ها برگزار میشود و ائمه جمعه با حضور در تبریز با اتوبوس عازم شهرستان ورزقان شدند که در جریان سفر تبادل افکار و تجربیات میان ائمه جمعه صورت می گیرد.

امام جمعه تبریز در این نشست ضمن تقدیر از میزبانی شهرستان ورزقان و کارخانه مس سونگون بر اهمیت توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه این مجموعه علیرغم اقدامات بسیار خوبی که انجام داده برای مردم استان شناخته شده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر راه‌اندازی واحد ذوب مس سونگون، گفت: چنین نباشد که برکات آن، شهرهای جنوبی کشور را هم شامل شود. رویکرد صادرات محوری در سونگون، یکی از بهترین سیاست های اتخاذی توسط مدیریت آن است و امیدوار استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجتمع عظیم مس سونگون مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اشتغالزایی برای هزاران نفر در این مجموعه، برکت برای استان به همراه دارد و کمک حال اقتصاد کشور است، البته مس سونگون با فعالیت های خود هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه تولید، خوش درخشیده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که آمار کشفیات و صادرات این مجموعه بسیار خوشحال کننده است، تصریح کرد: مهم ترین الزامات اقتصاد مقاومتی توجه به معادن و ذخایر خدادادی و همچنین پرهیز از خام فروشی است، تجربیات کارخانه مس سونگون می تواند الگویی برای دیگر واحدها نیز قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که فرهنگ مصرف داخلی باید با افزایش تولید به شرط بهبود کیفیت همراه باشد، افزود: دستگاه های دولتی، سازمان ها، وزارتخانه ها باید استفاده از هرگونه کالای خارجی را به شرط بهبود کیفیت تولیدات داخلی ممنوع اعلام کنند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات