۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۷۲۰۰۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

روحانیان با تبلیغ عملی مردم را به سمت اسلام هدایت کنند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همه روحانیان، مسؤولان و خدمت گزاران نظام مقدس اسلامی می‌توانند با عمل خود مردم را به سمت اسلام و اهل‌بیت رهنمون سازند.
امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیر نظارت و برنامه‌ریزی معاونت امداد آستان قدس رضوی، اظهار داشت: کرامت جوهره اصلی بندگی و سرمایه ذاتی انسان است و انسان کریم می‌تواند منشأ خیروبرکت باشد.


امام‌جمعه بجنورد در ادامه افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: مبارک بودن در نفاّع للناس بودن است و کسی وجودش مبارک است که بتواند خدمت بیشتر و بهتری به خلق خدا ارائه کند.


وی خاطرنشان کرد: مخلوقات، خانواده و عیال خداوند هستند و خدمت به خانواده خدا، خدمت به خداوند متعال است و عنایات ویژه پروردگار در پی کمک‌رسانی به مخلوقات است.


رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: آستان قدس رضوی سفره گسترده‌ای از مهربانی و عطوفت امام رضا (ع) است و بسیاری از نقاط کشور و دنیا از این سفره متنعّم هستند.


وی تصریح کرد: باید سعی‌مان این باشد که هر چه بیشتر به محرومان خدمت کنیم، در حال حاضر کمک به کسانی که سرمایه کار ندارند ولی بااستعداد هستند مبارک و بهترین خدمت است که می‌تواند اثرگذار باشد.


حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی افزود: سرمایه‌گذاری بر روی نیروهای انسانی و کسانی که در حرفه‌های مختلف بالقوه هستند و با سرمایه اندک می‌تواند برای خود و افراد دیگر ایجاد اشتغال کنند، امری ضروری است و به اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.


وی تأکید کرد: با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفا شدن محرومان امری لازم و ضروری است.


نماینده ولی‌فقیه در خراسان شالی افزود: مسئولان نظام باید به مردم نزدیک شوند و از شعارزدگی پرهیز کنند و عمل‌گرا باشند تا بتوانیم از پس توطئه‌ها و فشارهای اقتصادی که دشمنان بر ما تحمیل کرده‌اند برآییم.


وی اظهار کرد: آستان قدس رضوی از شعارهای تبلیغاتی گذر کرده و به میدان عمل وارد شده است و با اقداماتی که د مناطق محروم کشور انجام می‌دهد در حال کمک به وضعیت معیشت مردم به‌ویژه محرومان و مستمندان است.


امام‌جمعه بجنورد اضافه کرد: باید تلاش کنیم مردم را با عمل خود به سمت اسلام و اهل‌بیت (ع) رهنمون کنیم.


وی خطاب به مسئولان آستان قدس رضوی گفت: مراقب باشیم در خدمت‌رسانی‌ها تداخل و موازی کاری به وجود نیاید چون این کار سرمایه‌ها را هدر می‌دهد و اگر کمک‌ها به‌صورت قطره‌چکانی به مردم پرداخت شود مردم در برابر تسهیلات دریافتی احساس مسئولیت کرده و کارها با دقت نظر بیشتری توسط آن‌ها انجام می‌شود./۹۳۱۴//۲۰۳/خ

ارسال نظرات