۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۷۲۰۰۹
مدیر نظارت معاونت امداد آستان قدس رضوی:

توسعه خدمت به محرومان هدف اصلی آستان قدس رضوی است

مدیر نظارت و برنامه ریزی معاونت امداد آستان قدس رضوی گفت: هدف تولیت آستان قدس رضوی در طرح خادمیاران رضوی، توسعه خدمت خادمان امام رضا(ع) به عاشقان اهل بیت(ع) است.
مسعودیان راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محسن مسعودیان راد، مدیر نظارت و برنامه ریزی معاونت امداد آستان قدس رضوی امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اظهار کرد: محرومیت زدایی در صدر برنامه های آستان قدس رضوی قرار دارد و این آستان با همکاری دستگاه ها و نهادهای دیگر در این راستا خدمات شایسته ای را به محرومان ارائه می کند.

وی افزود: تصور این است که آستان قدس به منابعی نامحدود متصل است اما این گونه نیست و محدودیت های خاصی در تخصیص منابع وجود دارد؛ ولی با رایزنی های صورت گرفته می توانیم با همکاری دستگاه های اجرایی و استانداری ها به رفع نیاز محرومان و مستضعفان بپردازیم.

مسعودیان راد خاطرنشان کرد:‌ در طرح محرومیت زدایی که توسط آستان قدس رضوی و با همکاری جهاد کشاورزی و بسیج صورت می گیرد برنامه ها به نحوی پیگیری می شود که هر منطقه به صورت خودگردان بتواند در این امر سهیم باشد.


وی افزود:‌ نقش آستان قدس در محرومیت زدایی، مساعدت و مشوق بودن برای حرکت جمعی و گروهی در مناطق محروم است.


مدیر نظارت و برنامه ریزی معاونت امداد آستان قدس رضوی تصریح کرد:‌ با همسو شدن دستگاه های اجرایی و با انجام کار مشترک، ندای آستان قدس رضوی و نام امام رضا (ع در جای جای کشور اسلامی طنین انداز می شود.


وی اضافه کرد:‌ نقش آستان قدس این نیست که که مستقلاً اعتبارات را برای این گونه فعالیت ها تخصیص دهد بلکه با مشارکت دستگاه های اجرایی در هر منطقه اقدام به محرومیت زدایی می کند.


مسعودیان راد با بیان اینکه در قالب طرح محرومیت زدایی اقداماتی زیرساختی انجام می شود، افزود:‌ در راستای این طرح دهستان های هدف در استان ها شناسایی شده و در آنها مدل ایجاد شده با همکاری دستگاه های اجرایی استان پیگیری می شود.


وی تأکید کرد:‌ به دنیال الگوی مردمی و بومی که از دل مردم بجوشد و کار شود، هستیم .


مسعودیان راد افزود:‌ در دهستان ها باید کار مطالعاتی دقیقی انجام شود تا کارهای زیرساختی از جمله آبخیزداری تحت نظر فنی دستگاه های ذیربط انجام شود.


وی گفت:‌ قنوات و احیای آن ها از جمله کارهایی است که در حال حاضر پیگیری می شود؛ اما این طرح هم باید به گونه ای باشد که پس از کارشناسی طرح، مدیریت حفظ و حراست از قنات ها به دست مردم انجام شود./۹۳۱۴//۲۰۳/خ

ارسال نظرات