۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۷۳۰۵۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

برنامه های تابستانه مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر، برگزاری سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آغاجاری، برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت ۵ مرداد در شوشتر و شرکت ۲۰۰ نفر در دوره های قرآنی مساجد شهرک طالقانی ماهشهر چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آغاجاری با حضور حجت‌الاسلام سید میثم موسوی، امام جمعه و احمد عبداللهی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاجاری، پس از خواندن دستور جلسه، از تأثیر حضور فعال اعضای شورا برای بهبود وضعیت فرهنگی شهرستان در جلسات شورا ی فرهنگ عمومی شهرستان قدردانی کرد.

در ادامه امام جمعه شهرستان ضمن قدردانی از ا دبیر شورا به دلیل فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست تا مصوبات جلسات را بطور کامل پیگیری و به سرانجام برسانند.

همچنین غلامرضا رحیمی، از فعالان فرهنگی مذهبی شهرستان و دبیر ستاد استقبال از خادمین امام رضا (ع) به شرح چگونگی استقبال و پذیرایی مسئولان و مردم از خادمین امام رضا (ع) پرداخت.

اعلام برنامه های تابستانه مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر

محمود حمیداوی، مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر درباره برنامه ‌های تابستانه این مؤسسه قرآنی گفت: در واحد مهد قرآن، در حال حاضر دوره‌های خلاقیت کودکان، حفظ سوره‌های جزء 30 و سوره حجرات، روخوانی و روانخوانی قرآن در حال برگزاری است.

مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر اظهار داشت: همچنین آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه کارمندان، تجوید، حفظ، نهج‌ البلاغه وهمچنین آموزش فن بیان، دوره سه ساله راه موفقیت و تدوین فیلم و عکس برنامه‌ های این مؤسسه قرآنی برای بزرگسالان است.

حمیداوی با اشاره به فعالیت یکی از شعب این مؤسسه در روستای رمیله به نام الزهرا(س) گفت: در حال حاضر این شعبه دو کلاس آموزش قرآن برگزار کرده است.

وی از برگزاری جشن پایان دوره برنامه‌های تابستانه این مؤسسه قرآنی در 31 مرداد و همزمان با عیدقربان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت 5 مرداد در شوشتر

علی بهرامی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر اظهار داشت: بیش از 400  عنوان کتاب با موضوعات دینی، مذهبی و تاریخی در مصلای نماز جمعه برای عرضه به نمازگزاران قرار گرفت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه ‌های ما تلاش در جهت  توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه است که در همین راستا نمایشگاه  کتاب می‌ تواند برای تحقق این امر مثمرثمر شود.

بهرامی گفت: با توجه به استقبال مردم و مسؤولان این شهرستان در تلاش هستیم تا مقدمات برپایی نمایشگاه ‌های مختلف فرهنگی هنری را در مصلی نماز جمعه ایجاد نماییم.

شرکت 200 نفر در دوره های قرآنی مساجد شهرک طالقانی ماهشهر

محمود فاطمی‌ فرد، مسؤول مجمع قاریان شهرک طالقانی ماهشهر، با اشاره به برنامه همگام آموزش قرآن در تعدادی از مساجد و حسینیه‌ های این شهرک که از سال 96 آغاز شد، گفت: در گام اول این برنامه قرآنی، آموزش روخوانی قرآن در 13 مسجد و حسینیه مد نظر قرار گرفت که این دوره به پایان رسید و قرار است گواهی پایان دوره برای شرکت کنندگان صادر شود.

مسؤول مجمع قاریان شهرک طالقانی ماهشهر با بیان اینکه این برنامه ویژه آقایان و با شرکت 200 نفر برگزار شد، اظهار داشت: موضوع دوره دوم، آموزش روان‌خوانی قرآن کریم و استفاده از قواعد آموزش داده شده در خواندن قرآن کریم است که به زودی آغاز خواهد شد.

فاطمی ‌فرد با اشاره به تشکیل مستمر جلسات تخصصی مجمع قاریان خاطرنشان کرد: جلسات تخصصی صوت و لحن سه‌ شنبه شب‌ ها در دفتر امام جمعه شهرک طالقانی تشکیل می ‌شود./9456/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات