۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۷۳۷۷۲
حجت الاسلام حسینی:

رسانه ها بر پایه انصاف و اخلاق اسلامی عمل کنند

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه لرستان با اشاره به نقش رسانه در جامعه و انعکاس واقعیت ها گفت: رسانه انقلابی باید بر مبنای اخلاق و انصاف عمل کند و در نقد و تحریب ها انصاف را زیر پا نگذارد.
حسینی لرستان

حجت الاسلام اسماعیل حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: یک خبرگزاری دینی و انقلابی باید انصاف و اخلاق اسلامی را رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام به ما یاد داده آنچه برای خود می پسندیم برای دیگران نیز انتخاب کنیم، افزود: برخی افراد بخاطر گرایش سیاسی و وابستگی حزبی نقاط قوت را نمی بینند و انصاف را زیر پا می گذارند.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه برخی مواقع قصد افراد و برخی رسانه ها فقط تخریب است، خاطرنشان کرد: کوبیدن یک شخص و چشم پوشی از واقعیت ها نتیجه خوبی ندارد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اگر نیت اصلاح گری باشد نوع برخورد و ادبیاتی که در برخی رسانه ها به کار گرفته می شود باید مؤدبانه و با انصاف بوده و رسانه ها باید متناسب با موازین اخلاقی عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی به کار برده می شود، تأکید کرد: در انعکاس اخبار و نقل واقعیت ها باید آنچه را که به چشم خود می بینیم و بر اساس حق است را بازگو و منعکس سازیم.

حجت الاسلام حسینی با تأید بر ضرورت هوشیاری خبرنگار نسبت به منبع خبر اظهار داشت: اگر در رسانه ها قوانین رسانه دینی و انقلابی رعایت شود و آداب و اخلاق مورد توجه قرار گیرد مشکلی به وجود نخواهد آمد./۹۴۵۱/۳۰۳/خ/

 

 

 

ارسال نظرات