۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۷۵۸۴۵
حجت الاسلام مروج:

نباید عملکرد بد برخی مسؤولان، به انقلاب و اسلام نسبت داده شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نباید عملکرد بد برخی مسؤولان به انقلاب و اسلام نسبت داده شود، گفت: همه مسؤولان کشور فاسد نیستند.
مروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مروج استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام هادی(ع) در مسجد امام علی(ع) برگزار شد، گفت: سخترین تاریخ تشیع در دوران امام هادی(ع) و در زمان حکومت خلفای بنی العباس بویژه لعنت‌الله متوکل بوده است.

وی افزود: علویون در آن دوران در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌برند و امام هادی(ع) نیز تحت سخت‌ترین شرایط مراقبتی 33 سال امامت کردند.

حجت الاسلام مروج با بیان اینکه امام هادی(ع) به سبب فشار خلفای جور از طریق نواب با مردم در ارتباط بودند، ابراز کرد: این شرایط زمینه‌ای بود تا مردم برای غیبت امام زمان(عج) آمادگی پیدا کنند تا با نواب خاص و نائبان عام در ارتباط باشند تا زمان ظهور محقق شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه انسان در مواجهه با مشکلات باید اهل توبه کند، اظهار داشت: مشکلات دنیوی ارتباط مستقیم با اعمال انسان دارد اما همین مشکلات برای اولیای الهی کسب درجه است. خداوند به انسان هم پاداش می‌دهد و هم مجازات می‌کند و پاداش و مجازات نتیجه عملی است که او انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: انسان نسبت به اعمالی که انجام می‌دهد بسیار باید دقت کند و نباید در مواجهه با مشکلات خداوند و دیگران را متهم سازد بلکه باید عملکر و اعمال خود را مورد ارزیابی قرار دهد.

حجت الاسلام مروج با بیان اینکه انسان عقوبت برخی اعمال را در همین دنیا می‌بیند، گفت: خداوند هرگز به انسان‌ها ظلم نمی‌کند بلکه این خود انسان است که در حق خود ظلم می‌کند؛ کسانی که ترازوی عملشان در قیامت سبک است نتیجه سرپیچی از احکام الهی است که در این دنیا انجام داده و این ظلم به خدا و احکام الهی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان‌ها به میزان عمل صالح و گناهی که دارند پاداش و مجازات می‌شوند و در قیامت همه اعمال دنیوی انسان نزد او حاضر می‌شود؛ بنابراین انسان نباید اعمال شایسته‌اش را با گناه تباه کند.

وی با استناد به روایتی از امام هادی(ع) که فرمودند: مقصر اصلی در مشکلات خود فرد است دیگران را نباید مقصر دانست، گفت: انسان با مراقبت نفس و پرهیز از غفلت بیشتر نقش را در کاهش مشکلات دارد. سعادت انسان در گرو خودسازی است شهدا اهل خودسازی بودند که پاداش شهادت را دریافت کردند امروز چند نفر از مسؤولان ما روحیه شهدا را دارند.

حجت الاسلام مروج با بیان اینکه اهل بیت(ع) در زندگی شخصی و اجتماعی بسیار اهل مراقبه بودند، بیان داشت: در زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) می‌فرمایند: شما تمام تلاش خودتان را برای رضای خدا انجام دادید، بسیار زحمت کشیدید تا دیگران را به راه خدا دعوت کردید، واجبات الهی را برای مردم تبیین کردید، حدود الهی را اقامه و شریعت را نشر دادید با همه سختی‌هایی که وجود داشت؛ ما باید بدانیم سختی‌های فراوانی برای این اسلام کشیده شده است.

امام جمعه اندیشه در پایان ادامه داد: امروز مسلمانان کشورهای همسایه تشنیه کسب معارف هستند بنابراین ما باید شاکر نعمت انقلاب باشیم؛ اگر امروز مسؤولی بد عمل می‌کند نباید آن عملکرد را به انقلاب و اسلام نسبت داد و اینطور قلمداد شود که همه مسؤولان و روحانیون فاسد هستند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات