۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۷۵۹۳۷
امام جمعه موقت تهران:

شایسته سالاری ریشه مشکلات کشور را خشک می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تاکید بر اینکه شایسته سالاری باید در کشور حاکم باشد تا ریشه مشکلات خشک شود، گفت: پیوندهای سیاسی و جناحی و حزبی دلیل بسیاری از مشکلات کشور است و این امر ما را از شایسته سالاری دور کرده است.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر در مجموعه فرهنگی رفاه برگزار شد، گفت: ثبات و پایداری انسان‌هایی که در مدرسه دین تربیت می‌شوند بسیار بالاتر از افرادی است که این مکتب را نمی‌شناسند.

وی افزود: طبق صریح آیات و روایات؛ کسانی که از هوای نفس تبعیت می‌کنند نمی‌توانند شخصیت دینی و اسلامی داشته باشند؛ خداوند از کسانی که نسبت به خواسته‌های نفسانی بی تفاوت هستند تجلیل می‌کند زیرا آنان در قله ثبات و پایداری قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه مقام انسان‌های با ثبات آن است که در سایه ربوبیت خداوند قرار می‌گیرند، ابراز کرد: حق تضمین کننده حیات و باطل نابود شدنی است و حق همانند آب و باطل مصداق همان کفی است که بر روی آب قرار دارد و به سرعت از بین می‌رود؛ بنابراین کسانی که از حق بهره‌مند هستند دارای ثبات بوده و برعکس کسانی که از حق بی بهره‌ هستند بی ثبات و متزلزل خواهند بود.

امام جمعه موقت تهران نخستین ویژگی شجره طیبه را با ثبات بودن آن دانست و اظهار داشت: اگر کسی به این درخت چنگ بزند نجات او قطعی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور اعم از اقتصادی و فرهنگی ریشه علمی ندارد، گفت: بدون علم اداره کشور امکان پذیر نیست اما می‌توان کمتر از یک دهه کشور را از نظر اقتصادی به رتبه ممتاز رساند و در این امر سرعت ملاک است بنابراین نباید کارهایی انجام دهیم و قدمهایی برداریم که بعد بگوییم اشتباه بوده مگر کشور داری بازی است. 

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر عاشق شهادت بودند، عنوان کرد: این عشق و عطش ریشه در ایمان و عقل آنان داشت آنان با اشتیاق از شهادت استقبال کردند و هرگز از تصمیمشان پشیمان نشدند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه انقلاب را باید با ثبات قدم، ایمان، علم و معرفت پیش برد، اظهار داشت: پیشرفت و توسعه کشور در گرو تصمیمات برآمده از علم و اراده محکم است؛ بنابراین چهل سالگی انقلاب نتیجه حرکت در مسیر علم و قول ثابت بوده است.

وی قدرت سیاسی و دفاعی ایران را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: امروز جایگاه علمی ایران تحسین برانگیز است و شکی نیست که از نظر اقتصادی نیز به دلیل وجود زیرساخت‌های قوی و بزرگ می‌توانیم قدرتمند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تاکید براینکه شایسته سالاری باید در کشور حاکم باشد تا ریشه مشکلات خشک شود، خاطرنشان کرد: پیوندهای سیاسی و جناحی و حزبی دلیل بسیاری از مشکلات کشور است و این امر ما را از شایسته سالاری دور کرده است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات