۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۷۶۰۰۱
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد كاشان:

كاشان شهر رويدادهاي فرهنگي است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان گفت: كاشان به لحاظ تعدد در نشريات، كتابفروشي ها، ناشران و چاپخانه از بسياري استانها جلوتر است به طوريكه كاشان امروز به عنوان شهر ‹‹رويدادهاي فرهنگي›› در كشور مطرح است و هفته اي نيست كه كاشان شاهد يك رخداد فرهنگي نباشد.
حسين معافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حسين معافي پيش از ظهر امروز در نشست خبري با خبرنگاران با تبريك عيد سعيد غدير و تشريح برنامه هاي فرهنگي ويژه ايام  در شهرستان كاشان، گفت: شهرستان كاشان در شاخص هاي فرهنگي از جمله روزنامه هاي سراسري، دفاتر سرپرستي، خبرگزاري ها و سايت هاي خبري داراي مجوز بالاتر از 14 استانها كشور قرار دارد.

وي افزود: كاشان به لحاظ تعدد در نشريات، كتابفروشي ها، ناشران و چاپخانه از بسياري استانها جلوتر است به طوريكه كاشان امروز به عنوان شهر ‹‹رويدادهاي فرهنگي›› در كشور مطرح است و هفته اي نيست كه كاشان شاهد يك رخداد فرهنگي نباشد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان توجه به دغدغه هاي فرهنگي را در اولويت برنامه هاي اداره ارشاد كاشان دانست و عنوان كرد: اكنون كه مطالبات فرهنگي كاشان را مديران نمي توانند مطرح كنند اين خبرنگاران كه با استفاده از ظرفيت هاي رسانه هاي خود مي توانند مطالبات فرهنگي شهرستان كاشان مطالبه كنند.

به گفته وي، شهرستان كاشان به لحاظ نيروي فرهنگي هيچگونه كمبودي را احساس نمي كند و در تمامي رشته هاي مختلف اساتيد و افراد توانمند و تأثيرگذاري را در حوزه فرهنگي دارد.

معافي نگاه عمومي به اداره فرهنگ و ارشاد كاشان را نگاه استاني و  اداره كل دانست و گفت: در حاليكه نگاه به كاشان نگاه استاني است اما متأسفانه كاشان به لحاظ زير ساخت هاي فرهنگي با چالش جدي روبرو است و بعد از 40 سال از پيروزي انقلاب اسلامي اين شهرستان از داشتن يك مجتمع فرهنگي هنري محروم است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد كاشان ادامه داد: شهرستان داراي 4 سالن نمايش غير استاندار است اما هنوز از داشتن يك سالن نمايش استاندارد كه بتواند نيازهاي اوليه اين شهرستان را پاسخگو باشد محروم است.

به گفته وي تهيه زير خواست هاي فرهنگي بايد از مطالبات جدي خبرنگاران و رسانه ها باشد تا مشكل زيرساخت هاي فرهنگي كاشان هرچه زودتر رفع شود./1307/پ204/ب1

ارسال نظرات