۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۷۶۱۵۴
حجت الاسلام محسنی:

امامت و ولایت عامل انسجام جامعه انسانی است

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: امامت و ولایت عامل انسجام جامعه انسانی در شکوفائی استعدادها و مبارزه با دشمنان بشریت است.
حجت الاسلام محسنی

حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسبت عید غدیر خم، گفت: غدیر تجلی ربوبیت الهی در وجود امامت جهت تربیت و رشد انسانیت و ایجاد زمینه های فتح قله های کمال، جمال و جلال الهی توسط انسان است.

وی افزود: غدیر مبین، جایگاه رفیع امامت است به این معنا که امامت در راستای ربوبیت الهی نافذ هدایت های الهی در رسیدن بشریت به مدارج عالی عرفانی و معنوی است. غدیر، تجلی الطاف ویژه ذات ربوبی در راهبری جامعه انسانی از سوی رهبری و مدیریت امامت و ولایت به اوج ارزشهای والای الهی و انسانی است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به آیه ۶۷سوره مائده؛ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ، گفت: ولایت و امامت مکمل رسالت الهی در هدایت انسان به قله های کمال و تعالی جامعه بشری به سمت شکوفائی استعدادهای خدادادی است یعنی امامت علاوه بر تکمیل رسالت تمامی انبیاء الهی، مکمل و مجری رسالت ذات اقدس الهی در هدایت بشریت است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۳ سوره مبارکه مائده؛ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا، گفت: امامت و رهبری جامعه اسلامی، مایه ناامیدی و یأس دشمنان دین از تحریف و نابودی دین است.

حجت الاسلام محسنی ابراز داشت: امامت موجب به کمال رسیدن برنامه تربیت و هدایت الهی است. امامت و ولایت عامل انسجام جامعه انسانی در شکوفائی استعدادها و مبارزه با دشمنان بشریت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امامت و ولایت عامل جاودانه شدن دین در خشنودی خداوند و  پاسخگویی به تمامی نیازهای جامعه بشری تا روز قیامت است./۹۶۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات