۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۷۶۸۳۸
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

پیام های نهضت عاشورا در جامعه منعکس شود

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان با تأکید بر ضرورت انتقال پیام های نهضت عاشورا به جامعه، گفت: باید پیام های نهضت عاشورا نسل تشنه امروز را سیراب کند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که در حسینیه ثارالله خرم آباد برگزار شد، گفت: برگزاری همایش بین المللی پیرغلامان حرکتی معنادار و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) نه تنها برای شیعیان بلکه برای تاریخ است، افزود: باید لایه های مختلف پیام قیام این امام مظلوم را رونمایی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با تأکید بر اینکه باید پیام های نهضت عاشورا نسل تشنه امروز را سیراب کند، اظهار داشت: باید اجازه داد جامعه بشری با پیام های این واقعه بزرگ ارتباط برقرار کند.

وی با بیان اینکه همایش گفتمان بخش و تجمیع کننده ایده ها و بستر های تعلمیات آتی حرکت حسین (ع) است، عنوان کرد: باید از ظرفیت و قابلیت پیرغلامان و این همایش ها بهره بیشتری ببریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گردهمایی پیرغلامان حسینی را یک حرکت بزرگ و اساسی عنوان کرد و افزود: این اجلاس اقدامات و خدمات بزرگ پیرغلامان را تبیین می کند ولی آنچه انجام گرفته هر چند مهم است اما باید اقدامات گسترده تری انجام شود.

وی بر تعریف درست از ملزومات مداحی تأکید کرد و گفت: حرکت انبیا(ع) فرانسلی بوده و در یک تاریخ نمی گنجد که این اقدامات مجموعه ای از پیام های تمام نشدنی هستند

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی خاطرنشان کرد: باید دانسته های مداحان را از جهات مختلف تقویت کرد تا به درستی به مخاطبان منتقل شوند چراکه شناخت عاشورا از زوایای مختلف نیاز است./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات