۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۷۷۶۹۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

باورها، جوانان و جامعه را از آسیب ها حفظ می کند

استاد حوزه علمیه با بیان این که باورها می تواند جوانان و جامعه را از آسیب ها حفظ کند، گفت: باید از خدا بخواهیم به آنچه که ایمان آورده ایم ثابت قدم بمانیم که در این صورت اهل نجات خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، با بیان این که عمر بن سعد در روز سوم با چند هزار نفر از کوفه وارد کربلا شد، گفت: به مجرد این که وارد کربلا شدند به کسی مأموریت داد که خدمت سیدالشهدا(ع) برود و سؤال کند که برای چه به کربلا آمده اند.

وی افزود: امروز وهابیت تلاش می کند که بگوید امام حسین(ع) کشته شیعیان خود است در حالی که اینگونه نیست، کسانی به حضرت نامه نوشتند همه از شیعیان نبودند و افرادی مانند شبث بن ربعی عملا مرتد بودند و تکلیفشان مشخص نبود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که سپاه شام و عراق امام حسین(ع) را شهید کردند که شیعه نبودند، اظهار داشت: این افراد بر این عقیده بودند هرکس که قدرت داشت باید از او اطاعت شود.

وی ادامه داد: امروز باید اصحاب امام حسین(ع) و شهدای کربلا به خوبی برای جامعه معرفی شوند تا الگویی مناسبی برای مردم در زمینه ایستادگی پای امام تا آخر جان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که اعتقادات تشیع باید در جامعه تبیین و تقویت شود، ابراز داشت: ما از نظر مکتب و براهین آن هیچ مشکلی نداریم، تنها مشکل این است که فراغت جوانان با امثال فضای مجازی پر شده و وقتی برای مسائل اعتقادی نمی گذارند.

وی عنوان کرد: اگر انسان با بصیرت در مسیری قدم برداشت دیگر عقب گرد نمی کند، بصیرت انسان را در صراط حق نگه می دارد، اصحاب سیدالشهدا(ع) بصیرتی فوق العاده داشتند و تا آخرین نفس حضرت را تنها نگذاشتند، شیعه علوی باید چنین بصیرتی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر جوانی بصیرت پیدا کرد بیمه می شود، تنها باورها می تواند جوانان و جامعه را از آسیب ها حفظ کند، اگر انسان مقهور نفس نشود سعادتمند خواهد شد؛ مجالس امام حسین(ع) تنها برای گره نیست بلکه مجلس فضائل، اخلاق، احکام و عقاید است، باید از خدا بخواهیم به آنچه که ایمان آورده ایم ثابت قدم بمانیم که در این صورت اهل نجات خواهیم بود./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات