۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۷۷۸۱۰
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

امام معصوم بهترین پناهگاه الهی برای آرامش انسان‌ها است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیعیان یتیمان آل محمد هستند، گفت: امام معصوم بهترین پناهگاه الهی برای آرامش انسان‌ها هستند.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه در پنجمین شب ماه محرم الحرام در مهدیه تهران، گفت: هر انسانی در دنیا نیاز به آرامش دارد و این آرامش از رهگذر تکیه‌گاه محکم و قوی برای انسان بوجود می‌آید.

وی افزود: در عالم دنیا نخست والدین و در مراحل بعدی افراد به نسبت موقعیت‌های گوناگونی که دارند تکیه‌گاه انسان هستند که همه این‌ تکیه‌گاه‌ها منقطع و تمام شدنی است و تنها خداوند تکیه‌گاهی ابدی است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه گاهی انسان‌ها مال، اولاد و موقعیت‌های دنیوی را برای خود پشتوانه قرار می‌دهند در حالی که این امور نمی‌توانند پشتوانه خوبی برای آنان باشند، ابراز کرد: اگر در یک کشور بدون پشتوانه مالی خلق پول صورت بپذیرد آن کشور دچار بحران مالی می‌شود حیات ما انسان‌ها نیز چنین است و برای رسیدن به آرامش نیاز به پشتوانه دارند.

استاد حوزه علمیه درباره دعای خیر والدین، اظهار داشت: خانواده پشتوانه بسیار محکمی برای فرزندان به شمار می‌روند به حدی که گاهی دعای خیر آنان موانع بسیاری را رفع و موجب عاقبت بخیری فرزندان می‌شود.

وی با بیان اینکه دعای والدین به فرزند اعتبار می‌دهد، گفت: بسیاری از مشکلات با دعای والدین رفع می‌شود، آنان تکیه‌گاه الهی هستند و دعای پدر و مادر برای عاقبت بخیری فرزند بسیار موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید براینکه کمک به یتیمان بالاترین نیکوکاری است، عنوان کرد: در شریعت اسلام رعایت حال یتیم بسیار توصیه شده و براساس روایات کسی نباید دل یتیم را بشکند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) شدیدترین نوع یتیمی را دور بودن انسان از امام زمان بیان فرمودند زیرا بهترین پشتوانه و شادی انسان اتصال به امام زمان است.

وی با استناد به کلام امام رضا(ع) مبنی بر معرفی امام، خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند: امام برای شما همانند رفیق همراه است، امام برای شما همانند مادری دلسوز است همچنین امام برای شما در گرفتاری‌ها و ابتلائات پناه‌گاه است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه امام زمان(عج) شبانه روز چشم انتظار بازگشت ما است، گفت: امام زمان(عج) می‌فرمایند: اگر مردم همانند امت بنی اسرائیل 40 شبانه روز زجه می‌زدند تا پیامبرشان ظهور کند، زجه می‌زدند و دعا می‌کردند تا الان ظهور من محقق شده بود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات