۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۷۸۰۳۶
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

مومن در برابر حکم الهی تسلیم است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید در برابر حکم الهی تسلیم باشد، گفت: فلسفه دینداری آن است که انسان به احکام الهی راضی باشد.
مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه، امروز در هیات رابةالعباس، گفت: شیطان خداوند متعال را قبول داشت اما از انجام تکلیف الهی سرباز زد برای همین از درگاه خداوند رانده شد.

وی افزود: امروز جریان سکولار نیز وجود خداوند را انکار نمی‌کند اما مخالف آن است که دین در امور اجتماعی دخالت کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه برخی خداوند و مدیریت او را در جهان قبول دارند ولی در برخی امور با خداوند درگیر می‌شوند، اظهار داشت: این افراد به برخی مقدرات الهی اعتراض کرده و تصور می‌کنند خداوند در حق آنان ظلم کرده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: گاهی نیز برخی خداوند و مدیریت الهی را قبول دارند اما در مقابل دستورات الهی می‌گویند اگر ما فلسفه احکام الهی را بدانیم حتما به آن عمل می‌کنیم در حالی که این نوع رفتار بسیار اشتباه است.

وی با تاکید براینکه انسان باید در برابر حکم الهی تسلیم باشد، اظهار داشت: فلسفه دینداری آن است که انسان به احکام الهی راضی باشد، کسی به مقام رضا می‌رسد که در مقابل مقدرات الهی و مشکلات راضی به رضای خداوند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به دسته دیگر، گفت: دسته دیگر خداوند را همه کاره عالم می‌دانند و تابع خواسته خداوند هستند و هیچ شکایتی به مقدرات الهی ندارند و می‌دانند خداوند به همه امور عالم و آگاه است.

این خطیب مشهور ادامه داد: اگر انسان خداوند را دارا، دانا، توانا، بخشنده و مهربان مطلق ببیند هرگز در عرصه‌های سخت زندگی خود را نمی‌بازد. همچنین انسان باید بداند اگر خداوند حاجتی از او را برآورده نکرد به این دلیل نیست که حضرت حق نقص دارد بلکه این امر نشان از حکمت و دوست داشتن خداوند دارد.

وی اضافه کرد: کسانی که اعتقاد دارند مدیریت خداوند بدون هیچ اشتباهی صورت می‌پذیرد افرادی هستند که در زندگی مشکل دارند ولی با زندگی مشکل ندارند.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه انسان الهی خود را در محضر خداوند می‌بیند، گفت: مقدرات الهی اتفاقی نیست بنابراین انسان نباید با بی صبری در مشکلات دنیا را فدای آخرت کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات