۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۷۹۷۲۰
مدیر حوزه علمیه استان کردستان:

مدارس علمیه استان کردستان پیشرفت مناسبی داشته است

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه وضعیت مدارس علمیه در این استان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است، گفت: خوشبختانه با انجام برخی کارهای زیربنایی، وضعیت کمی و کیفی مدارس علمیه در این استان بسیار بهتر از قبل شده است.
حجت الاسلام عربیان

حجت الاسلام عباس عربیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه وضعیت مدارس علمیه در این استان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است، گفت: خوشبختانه با انجام برخی کارهای زیربنایی در کردستان، وضعیت کمی و کیفی مدارس علمیه در این استان بسیار بهتر از قبل شده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان های کامیاران، قروه، بیجار و شهر سنندج مدارس علمیه خواهران و برادران دایر است.

وی ادامه داد: همچنین در کنار مدارس علمیه در استان، دو مدرسه بلندمدت سفیران در کردستان فعالیت دارند که یکی از آنها در شهر سنندج و دیگری در شهرستان بیجار فعال است.

حجت الاسلام عربیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در استان کردستان طلاب ممتاز و با استعداد زیادی داریم، گفت: خوشبختانه آمارهای موجود نشان می دهد که وضعیت و جایگاه تحصیلی طلاب در مدارس علمیه کردستان نسبت به دیگر استان ها مطلوب تر است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: با این وجود نباید منکر برخی از کمبودها و مشکلات در این استان باشیم، از این رو در سال های اخیر حوزه علمیه استان کردستان تلاش های بسیاری برای مرتفع کردن این مسایل داشته است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود تاکید کرد: یکی از برنامه های حوزه علمیه استان کردستان تهیه منابع پایدار و درآمدی برای مدارس علمیه است که در صورت تحقق این مهم، بخش اعظمی از مشکلات مالی ما حل خواهد شد./۹۷۹/ت303/ب1

ارسال نظرات