۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۸۲۲۳۵
وزیر علوم:

ساماندهی آموزش عالی جزء برنامه‌های وزارت علوم است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی آموزش عالی جزء برنامه‌های وزارت علوم و تکلیف قانونی در برنامه ششم است و تاکنون برنامه‌های بسیاری برای ساماندهی آموزش عالی تصویب شده است.
وزیر علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: استفاده از خیران در آموزش عالی یکی از ظرفیت‌های خوبی است که در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون خیران استان در ساخت خوابگاه، کتابخانه، دانشگاه و آزمایشگاه مشارکت داشتند، گفت: ستاد خیران دانشگاهی در هر استان تشکیل شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشجویان جوانانی پاک با نیت خیر و صالح هستند، افزود: جوانانی که شاید تجربه فعالیت اجتماعی نداشته باشد با حضور در دانشگاه این فرصت را پیدا می‌کنند که وارد فضای اجتماعی شوند.

غلامی با بیان اینکه تامین نیروی انسانی اشباع شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران جزء محدود کشورهایی است که جمعیت تحصیل کرده دانشگاهی آن زیاد است.

وی ادامه داد: ساماندهی آموزش عالی جزء برنامه‌های وزارت علوم و تکلیف قانونی در برنامه ششم است و تاکنون برنامه‌های بسیاری برای ساماندهی آموزش عالی تصویب شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید دانشگاه‌ها بیش از پیش به حل مسائل و مشکلات مردم ترغیب شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون رشد علمی در کشور خوب بوده و رهبر معظم انقلاب نیز بر حفظ رشد علمی تاکید کردند.

غلامی با بیان اینکه باید حل مسائل کشور مدنظر باشد، اظهار کرد: خوابگاه‌ها و رستوران‌ها در دانشگاه‌ها به پنج درجه تقسیم شدند و در حال حاضر کمتر از درجه سه وجود ندارد و رستوران و خوابگاه‌های درجه چهار و پنج در اولویت تجهیز امکانات قرار گرفتند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات