۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۸۲۹۲۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ایمان ملت به وعده‌های الهی معادلات دشمنان نظام اسلامی را بر هم زده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: از مهم‌ترین شاخصه‌های ملت ایران، ایمان به وعده‌های الهی است که در همه زمینه‌های معادلات دشمنان را بر هم زده است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد امروز در نشست هم‌اندیشی همایش بین‌المللی قرآن کریم، اظهار داشت: از شاخصه‌های مهم و محورهای وجودی امام راحل (ره)، توجه به مفاهیم قرآن و ایمان به وعده‌های الهی بود و آنچه امام (ره) را قبل و بعد از انقلاب محکم و استوار نگه داشت ایمان به تحقق وعده پروردگار بود.

وی با اشاره به شخصیت عرفانی و الهی امام خمینی (ره) افزود: امام راحل (ره) همان‌طوری که ایمان واقعی به تحقق وعده‌های الهی داشت، به ملت و عزم راسخ آن‌ها برای تغییر وضعیت و رهایی از چنگ طاغوتیان، ایمان داشت و بر همین اساس برای رسیدن به هدف لحظه‌ای عقب نکشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: ایمان به وعده‌های الهی قطعی است چراکه قرآن می‌فرماید: «ان وعد الله حق» و این‌یک اصل قرآنی است و وعده‌های الهی برای قومی به تحقق می سد که خودش برای تحول وارد میدان شود و ملت ما با توکل به وعده‌های الهی و رهنمودهای امام راحل به پیروزی رسید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، افزود: امام خمینی (ره) در همه صحنه‌های انقلاب و بعدازآن، خداوند متعال را حاضر و ناظر می‌دید و رسیدن به همه اهداف را از عنایات او می‌دانست به‌طوری‌که پس از پیروزی در عملیات فتح خرمشهر، ایشان فرمودند: خداوند خرمشهر را آزاد کرد هرچند همه مردم تلاش رزمندگان را عامل پیروزی می‌دانستند.

وی تصریح کرد: آیه «حسبنا الله و نعم الوکیل» یکی از آیاتی بود که انقلاب ما با تأسی به آن به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: هرجایی که ایمان به پروردگار و ایمان به وعده‌های الهی باشد، استقامت و پایداری‌ها بیشتر خواهد شد و اگر این مسئله در جامعه دینی به فرهنگ عمومی تبدیل شود در بسیاری از کارها موفق خواهیم شد.

وی تأکید کرد: تحریم و تحلیل در دستان خداوند است و تحریم‌ها آمریکا برای از پای درآوردن ملت مؤمن ما جایگاهی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: ملت و نظام ما اگر با مفاهیم قرآنی درصحنه‌ها حضورداشته باشد، توطئه‌های دشمنان و ابرقدرت‌های دنیا هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی در پایان از رؤسای دانشگاه‌های استان خواست پایان‌نامه‌های دانشجویان را به سمت مفاهیم دینی و قرآنی سوق دهند تا فرهنگ قرآن در جامعه ساری و جاری شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات