۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۸۳۳۳۹
رییس کل بانک مرکزی:

به تدریج نرخ ارز را به شرایط اولیه آن بر می گردانیم

رییس کل بانک مرکزی از تلاش همه جانبه این بانک برای کنترل بازار ارز و کوتاه کردن دست دلالان خبر داد و اعلام کرد که ثبات نسبی در این بازار حاکم شده است.
 دیدار رئیس بانک مرکزی با مراجع عظام تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی شامگاه سه شنبه در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره به شرایط حساس کشور، تاکید کرد: دولت با تمام قوا در حال تلاش است تا فشارهای دشمن برای از بین بردن ثبات اقتصادی کشور را خنثی کند و بر مشکلات فائق آید.

وی با اشاره به مسائل ارزی و این که هدف دشمنان کاهش درآمدهای صادرداتی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: دشمنان این ملت امید بسته بودند تا بتوانند مشکلات عجیب و غریبی در کشور ایجاد کنند اما با کمک دولت و با همکاری نهادهای اطلاعاتی و قضایی و طرح و برنامه هایی که بانک مرکزی داشت توانسته ایم التهاب ارزی را کنترل کنیم.

همتی با بیان این که به ثبات کنونی قانع نیستیم و به تدریج نرخ ارز را به شرایط اولیه آن بر می گردانیم، یادآورشد: در شرایط کنونی تامین کالاهای اساسی هدف اصلی دولت است و برای این موضوع نیز تاکنون 10 میلیارد دلار تامین کرده ایم.

رییس کل بانک مرکزی از تلاش همه جانبه برای کنترل بازار ارز و کوتاه کردن دست دلالان خبر داد و از همکاری خوب قوه قضاییه در این راستا و نیز برخورد سریع با برخی سایت هایی که با تعیین نرخ ارز سعی در بهم زدن بازار داشته اند، تقدیر کرد.

وی از حاکم شدن ثبات نسبی در بازار ارز خبر داد و اعلام کرد با اقدامات و طرح و برنامه های دیگری که در دستور بانک مرکزی قرار دارد تلاش می شود تا بازار ارز به سمت تعادل حرکت کند.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به مطرح شدن 13 آبان، تصریح کرد: 13 آبان خبری نخواهد بود؛ جوسازی های زیادی می شود اما خبری نخواهد بود.

وی از برنامه دولت برای ارائه بسته های حمایتی به منظور پشتیبانی از اقشار آسیب پذیر جامعه در چندین مرحله خبر داد.

رییس کل بانک مرکزی در پایان با بیان این که دشمنان آمال و آرزوهای بلندبالایی داشته اند اما همه اینها نقش برآب شده است، اظهار داشت: با حمایت رهبری، مراجع و با مقاومت مردم و تدبیر دولت مطمئن هستیم که می توانیم بر مشکلات فائق بیاییم. /924/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات