۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۸۳۳۹۸
دبیر ستاد عالی کانون مساجد خبر داد؛

راه اندازی "موکب الاتحاد" در ایران و عراق

حجت الاسلام ارزانی از راه اندازی مواکب ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان "موکب الاتحاد" در ایران و عراق خبر داد.
حجت الاسلام ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حبيب رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ارشاد خوزستان، با اشاره به پیشینه تاریخی عمیق و وسیع ایران و عراق اظهار داشت: دست های ناپاک دشمنان با مشاهده حماسه عظیم اربعین بصورت آشکار برای تفرقه میان دو کشور اقداماتی مخربانه ای انجام می دهد اما ما برای مقابله با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری و ارشاد خوزستان، موکب هایی را در مهران، چذابه و شلمچه و خاک عراق برپا کردیم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه موکب ها بنام «موکب الاتحاد» نامگذاری شدند، عنوان داشت: موکب ها در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین نصب شده و جوانان ایرانی و عراقی برادرانه به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه عرضه فعالیت های فرهنگی و هنری را در مواکب مورد توجه قرار دادیم، افزود: از ظرفیت قرآن و اهل بیت(ع) برای زائران در قالب فرهنگ و هنر بهره خواهیم برد و تلاش می کنیم تا در قالب های هنری همچون شعر، سرود، تئاتر، اذان گویی زنده در سه وقت، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات، سخنرانی به زبان های عربی، فارسی و انگلیسی خدمت رسانی کنیم.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه تیمی از روحانیان آموزش دیده در مواکب برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و پاسخگویی به سؤالات اعتقادی و شبهات زوار حضور پیدا می کنند، ادامه داد: روحانیان، برنامه هایی را برای جوانان و نوجوانان در نظر گرفته اند؛ از سوی دیگر ستاد عالی کانون مساجد امسال با انسجام بیشتری در مرزها و شهرهای مسیر زائران حسینی حضور دارد.

وی گفت: بیش از 20 روحانی از حوزه علمیه قم به مواکب اعزام می شوند و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی سخنرانی های کوتاه داشته و شبهات مطرح شده پیرامون اربعین را پاسخگو خواهند بود.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه پیاده روی اربعین حرکت عشق و ایمان است، اظهار داشت: در هیچ آئینی و مسلکی چنین حرکتی را نداریم که برگرفته از عشق و ایمان باشد؛ از این رو همان چه هست را منعکس کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: در مرکز ملی پاسخگویی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بصورت آنلاین هر لحظه می توان سوالات را تلفنی، از طریق ایمیل و یا سایت مربوطه مطرح و پاسخ دریافت کرد با این حال مساجد بهترین مکان برای تبلیغ چهره به چهره و پاسخ به شبهات است.

حجت الاسلام ارزانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای ولادت حضرت زهرا(س) امسال بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری کانون های مساجد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در ده رشته هنری حوزه های مختلف، ده استان پیشتاز هستند و نفرات برتر این ده رشته در استان های مختلف در مرکز و در شب ولادت حضرت زهرا(س) مورد تجلیل قرار می گیرند./9456/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات