۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۸۳۴۳۸
حجت الاسلام گراوند:

کنگره عظمیم اربعین نمایشی از وحدت و همدلی مسلمانان است

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت با اشاره به حضور گسترده مسلمانان در مراسم پیاده روی اربعین گفت: کنگره عظمیم اربعین نمایشی از وحدت و همدلی مسلمانان است.
اربعین

حجت الاسلام محمدجواد گراوند، رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: کنگره عظیم اربعین وحدت و همدلی مسلمانان جهان اسلام را به نمایش می گذارد.

وی به اهمیت زیارت اربعین اشاره و عنوان کرد: زیارت اربعین از نشانه های مؤمن بوده و مستحب است، حضور در مراسم پیاده روی اربعین نمایشی از شور و شعور حسینی است که مردم با حضور گسترده خود خلق می کنند.

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت در ادامه از برگزاری ویژه برنامه های اربعین حسینی در مساجد خبر داد و گفت: در این راستا مبلغان حضوری فعال دارند و برنامه های اربعین با محوریت روحانیت و مردم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در اربعین حسینی مساجد فعالیت فرهنگی، مذهبی و قرآنی گسترده ای دارند، خاطرنشان کرد: این برنامه ها به همت تبلیغات اسلامی و با همکاری مؤسسات قرآنی در شهرستان ها اجرا می شود.

حجت الاسلام گراوند با بیان اینکه اگر مبانی قرآنی در جامعه به خوبی نهادینه شود بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت، افزود: بهره مندی از مبانی قرآنی لازمه تعالی فرهنگ و معنویت در جامعه است.

وی با بیان اینکه ورود قرآن و مفاهیم متعالی آن در زندگی موجب ایجاد انگیزه در جامعه دینی می‌شود، گفت: هر کس در جامعه با قرآن مأنوس شود راه های سعادت به روی او گشوده می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت عنوان کرد: با همکاری مؤسسات قرآنی، محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته استانی در شهرهای کوهدشت، گراب، کوهنانی و چغابل به مناسبت اربعین حسینی و دهه آخر صفر برگزار می‌شود.

وی حضور مبلغان در مساجد و برگزاری برنامه های قرآنی در مساجد را امری ضروری برای تقویت باور و معنویت در جامعه عنوان کرد و گفت: مبلغان اعزامی تا پایان ماه صفر در مساجد و مناطق شهری و روستایی فعالیت خواهند داشت./9451/ت۳۰۳/ق

ارسال نظرات