۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۸۴۴۲۱
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

خاطرات و تجارت تبلیغی سفر اربعین جمع‌آوری و مدون شود

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: باید خاطرات و تجارت تبلیغی طلاب و روحانیان شرکت‌کننده در مراسم اربعین جمع‌آوری و مدون شود؛ زیرا گزارش‌های سفر اربعین اثر تبلیغی بسیار زیادی دارند.
حجت الاسلام آزموده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، دوشنبه‌شب در دیدار روحانیان مبلغ اعزامی به اربعین با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، بر جمع‌آوری خاطرات و تجربه‌های تبلیغی روحانیان و طلاب در مراسم اربعین تأکید کرد.

وی افزود: در این راستا پیشنهاد می‌شود کانالی برای انعکاس خاطرات تبلیغی مبلغان سفر به غیر از کانال نصرت الحسین راه‌اندازی شود؛ زیرا کانال نصرت الحسین ویژه ارائه گزارش کار است؛ اما بهتر است فضای جداگانه‌ای برای ارائه و ثبت خاطرات شخصی تبلیغی روحانیان و طلاب شرکت‌کننده در مراسم اربعین در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: ثبت و ضبط حوادث اربعین بسیار مهم بوده و گزارش‌های سفر اربعین اثر تبلیغی بسیار زیادی دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه گستره تبلیغی اربعین جهانی است، اظهار کرد: بهتر است در مقابل موکب اصحاب خراسانی در مسیر کربلا سکوی تبلیغ فراهم شده و برخی از روحانیان در این اماکن مستقر شوند.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: در سفر اربعین بحث حرم شناسی و شناخت اماکن بسیار ضروری است، در حالی که اکثر زوار اطلاعات چندانی نسبت به حرم‌های مقدسه ندارند و افراد زیادی بودند که حتی تل زینبیه و خیمه‌گاه را نمی‌شناختند؛ ازاین‌رو بهتر است اطلاعات راجع به اماکن مقدس کربلا و دفترچه‌های راهنما در اختیار زائران قرار داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عشق و علاقه به روحانیت در عراق، اظهار کرد: در این راستا پیشنهاد می‌شود فرهنگ‌نامه اربعین برای طلاب تنظیم شود تا مبلغان و زائران در مورد برخورد با اعراب اطلاعات داشته باشند و تفاوت‌های فرهنگی موجود را درک کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات