۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۵۸۵۶۵۸
حجت الاسلام چراغی:

تبیین فرهنگ اقامه نماز راه حل مشکلات اخلاقی و اجتماعی است

مسؤول ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به اهمیت اقامه نماز و آثار و برکات آن در جامعه، گفت: اقامه نماز و تبیین این فرهنگ به ویژه بین نسل نو در رفع مشکلات اجتماعی و اخلاقی نقش آفرین است.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مسؤول ستاد اقامه نماز استان لرستان، ظهر امروز در برگزاری کارگاه تخصصی ائمه جماعات واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشكی استان گفت: این کارگاه با هدف ارائه راهكارهای جذب حداكثری نمازگزاران و آسیب ‌شناسی برگزاری نماز جماعت در ادارات برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز در ادارات عنوان داشت: مدیران و مسؤولان در ادارات باید به اقامه نماز اول وقت و اختصاص دادن زمان برای اقامه نماز توجه داشته باشند.

مسؤول ستاد اقامه نماز لرستان عنوان داشت: توجه به محیط و مكان نمازخانه و نوع نگاه مسؤولان به برپایی نماز جماعت از موارد اثرگذار در اقامه نماز و تبیین این مهم در ادارات است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت پویا شدن نماز جماعت در مساجد محلات اظهار داشت: ائمه جماعات با حضور در مساجد و توجه به راهکارهای جذب جوانان به مسجد و اقامه نماز نقش بسزایی دارند و باید همواره آموزه های خود را در این راه به کار بگیرند.

حجت الاسلام چراغی خاطرنشان کرد: امام جماعتی که در ادارات حضور دارد باید ارتباط خود را با پرسنل تقویت کند و همواره آموخته ها و دانش خود را در تقویت اقامه نماز در ادارات و نهادینه سازی این فرهنگ به روز نماید.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به مسائل روز جامعه تأکید کرد و گفت: مبلغان اعزامی در ادارات باید همواره در جمع کارکنان به تشریح و تبیین مسائل روز جامعه بپردازند.

مسؤول ستاد اقامه نماز لرستان با تأکید بر ضرورت تبیین و تقویت فرهنگ اقامه نماز در جامعه به ویژه بین نسل جوان خاطرنشان کرد: تبیین این مهم در ارتقای فرهنگ دینی جامعه و رفع مشکلات اخلاقی و اجتماعی تأثیرگذار است.

گفتنی است، در این کارگاه تخصصی ۴۰ نفر از ائمه جماعات واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشكی لرستان حضور داشتند./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات