۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۸۶۰۰۷
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

۴۰ واحد نیروگاه خانگی در مناطق محروم آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: امسال در استان ۴۰ واحد نیروگاه خانگی پنج مگاواتی در مرحله نخست و ۱۰ مگاواتی در مرحله دوم در مناطق محروم استان افتتاح می‌شود.
محرومیت زدایی

به گزارش خبرگزاری رسا، حبیب شهسواری در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد حضرت رسول(ص) و هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت نماد همدلی و همراهی بوده و از برکات این استان این است که همزیستی مسالمت‌آمیز بین تمامی اقوام و مذاهب در آن برقرار است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج و اینکه 70 برنامه محور در 17 شهرستان استان و پایگاه‌های مقاومت بسیج پیش‌بینی شده است افزود: شعار امسال هفته بسیج،«بسیج، مظهر ایستادگی، پیشرفت و خدمت» بوده و روز اول هفته بسیج نیز به نام«بسیج، فرهنگ و مسجدمحوری» نامگذاری شده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بیان کرد: در روز نخست هفته بسیج ضمن دیدار از خانواده شهدا و برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، ویزیت رایگان در مساجد سطح استان با 30 پزشک انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار دومین روز از هفته بسیج به نام«بسیج، اقتصادمقاومتی، خدمت‌رسانی و سازندگی» نامگذاری شده است گفت: در این روز برنامه سالروز تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه ارومیه با حضور دانشجویان برگزار شده و طرح خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در مناطق محروم آغاز می‎شود.
شهسواری از آغاز اجرای طرح«جهاد روشنایی» در استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه خلا بحث توسعه و نوآوری و استفاده از نیروگاه های خورشیدی در آذربایجان غربی وجود داشت، اجرای طرح جهاد روشنایی کلید خورد.

وی اظهار کرد: براساس این طرح، تا پایان امسال روستاها و برخی نقاط شهری که دسترسی به برق در آن محدود است، با استفاده از سلول‌های پاک برق رسانی می‌شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: امسال در استان 40 واحد نیروگاه خانگی پنج مگاواتی در مرحله نخست و 10 مگاواتی در مرحله دوم در مناطق محروم استان افتتاح می‌شود.

وی در ادامه از افتتاح 52 پروژه محرومیت‌زدایی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها مبلغ پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

شهسواری با بیان اینکه سپاه شهدای استان قراردادی را با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد کرده است اظهار کرد: در این رابطه هزار خانه در روستاها و مناطق محروم و صعب‌العبور و در چهار فاز ساخته شده و در فاز نخست 250 واحد احداث می‌شود که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارند و 250 فاز دوم نیز تا پایان سال عملیاتی می‌شوند.

وی گفت: از سایر برنامه‎های در نظر گرفته شده برای هفته بسیج، اعزام تیم‌های پزشکی و تخصصی به مناطق محروم و اعزام 40 تیم جهادی دامپزشکی است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی افزود: در هفته بسیج امسال برگزاری نشست‌های روشنگری در موضوع دستاوردهای 40 ساله بسیج برگزار شده و در روز پایانی هفته بسیج نیز اجتماع بزرگ بسیجیان به عنوان شکوه مقاومت انجام می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظرات