۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۸۶۱۵۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ارتجاع عرب به پیاده نظام دشمن برای نابودی اسلام تبدیل شده است

حجت الاسلام لائینی با بیان این که اختلاف نظرهای علمی میان علما و بزرگان مذاهب اسلامی منافاتی با وحدت و همبستگی میان مسلمانان ندارد، گفت: باید این اختلاف نظرها در مجامع و نشست های علمی و تخصصی با حضور علمای اسلام مورد بررسی و راهکارهای لازم به منظور رسیدن به وحدت رویه اتخاذ شود.
حجت الاسلام محمدی لائینی

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام و گرامیداشت هفته وحدت، از تفرقه و اختلاف به عنوان یکی از حربه های تاریخی جبهه دشمن علیه امت اسلامی دانست.

وی با بیان این که متأسفانه سال های طولانی است که امت اسلامی از زخم های ناشی از تفرقه و اختلاف رنج می برد، افزود: تفرقه میان مسلمانان همواره راهبرد اصلی دشمن در کشورهای اسلامی بوده که سابقه بسیار طولانی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام همواره بر ضرورت وحدت میان امت خود تأکید داشته است، گفت: توجه به اصل وحدت در جامعه اسلامی باید به یک راهبرد عملی از سوی مسلمانان مورد توجه قرار گیرد.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با بیان این که پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) همواره بر اصل وحدت میان امت اسلامی تأکید داشتند، افزود: در شرایط فعلی، ضرورت وحدت ملت های مسلمان بیشتر احساس می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرآن کریم در بسیاری از آیات خود بر ضرورت وحدت تأکید کرده است، گفت: وحدت در شرایط فعلی، بهترین راه برون جامعه اسلامی از مشکلات و بحران ها است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام مسائل نژادی و طبقاتی را که تا قبل ایشان به عنوان ارزش شناخته می شد نفی کردند، خاطرنشان کرد: همین مسأله بسترهای لازم را برای وحدت میان مسلمانان بیشتر فراهم کرد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که اختلاف نظرهای علمی میان علما و بزرگان مذاهب اسلامی منافاتی با وحدت و همبستگی میان مسلمانان ندارد، تصریح کرد: باید این اختلاف نظرها در مجامع و نشست های علمی و تخصصی با حضور علمای اسلام مورد بررسی و تببین قرار گیرد و راهکارهای لازم به منظور رسیدن به وحدت رویه اتخاذ شود.

امام جمعه نکا با اشاره به این که متأسفانه برخی کشورهای اسلامی امروز به پیاده نظام دشمنان حقیقی اسلام در منطقه تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: این کشورها با دلارهای نفتی خود به بزرگترین حامی گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه و سایر نقاط جهان تبدیل شده اند./۹۵۰/ت302/ب1

ارسال نظرات