۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۹۲۱۱۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

رسالت حوزه علمیه نگاه جهانی به تربیت اسلامی است

رسالت حوزه علمیه نگاه جهانی به تربیت اسلامی است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: وظیفه حوزه علمیه برای تحقق رهنمودهای رهبری، نگاه جهانی به مسائل و تربیت و فرستادن طلاب به کشورهای مختلف برای تبلیغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی امروز در جمع طلاب استان، با اشاره به رسالت جهانی حوزویان و روحانیان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی امر مسلمین جهان و زعیم حوزه‌های علمیه به مسائل نگاه جهانی دارند.

وی ادامه داد: نگاه ایشان اقشار مختلف مردم در کشورهای اروپایی و آمریکایی است و به همین دلیل هم به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نامه نوشتند.‌

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: درعین‌حال مقام معظم رهبری مستند به خود صحبت‌های مسؤولان و مقامات غرب، می‌فرمایند: آمریکا رو به افول است.‌

وی افزود: از سوی دیگر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در دیداری که با مقامات و مسؤولان فلسطینی داشتند می‌فرمایند: رژیم صهیونیستی در دو جنگ قبلی با گروه‌های مقاومت، در برهه‌ای بعد 22 روز و در برهه‌ای دیگر بعد 8 روز درخواست آتش‌بس کرد و در آخرین درگیری بعد از 48 ساعت خواستار آتش‌بس شد و این به معنای به زانو درآمدن رژیم غاصب صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: وقتی این سخنان رهبری را که کنار هم می‌گذاریم، وظیفهٔ ما را در حوزه‌های علمیه در بعد جهانی مشخص می‌شود؛ زیرا پیشرفتی که تاکنون اسلام و تشیع در کشورهای اروپایی و آمریکایی و آفریقایی داشته است باید با قدرت ادامه یابد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: وظیفه حوزه‌های علمیه در عصر حاضر برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری، نگاه جهانی به مسائل و تربیت و فرستادن طلاب به کشورهای مختلف برای زندگی و تحصیل است.

وی ادامه داد: اخیراً یک مفتی اهلِ سنت در یکی از کشورهای آفریقایی درخواستی برای ساخت مدرسه از سوی ایران در آن کشور داشته که این نشان‌دهنده تشنگی جهان به دریافت معارف ناب الهی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: مقام معظم رهبری هم بر این امر تأکید دارند که دنیا تشنهٔ معارف اهل بیت و تشیع است، ازاین‌رو ما باید با درک رسالت جهانی خود برای ایفای آن کوشش کنیم./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات