۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۹۶۷۶۶
آیت الله علم الهدی:

فرهنگ فاطمی باید بر جامعه حاکم شود

فرهنگ فاطمی باید بر جامعه حاکم شود
امام جمعه مشهد گفت: انقلاب اسلامی ایران بعد از 40 سال که از عمر آن می گذرد، در حقیقت انقلاب فاطمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز در جمع عزاداران فاطمی در حرم مطهر رضوی به بیان مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س) و ظلم هایی که کفار به ایشان وارد کردند، پرداخت.

وی با بیان این که نکاتی در مظلومیت حضرت علی(ع) و فاطمه(س) است که به آن ها پرداخته نشده است، اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص) حتی نزیکترین افراد به این دو بزرگوار از آن ها فاصله گرفته و زمانی که حضرت فاطمه(س) در بستر بیماری بود از ایشان عیادت نکردند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که باید فرهنگ فاطمی بر جامعه حاکم شود، گفت: انقلاب اسلامی ایران بعد از 40 سال که از عمر آن می گذرد، در حقیقت انقلاب فاطمی است.

امام جمعه مشهد با اشاره به ویژه برنامه حرم مطهر رضوی در ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه، اظهار کرد: به ابتکار معاونت تبلیغات حرم رضوی از امروز تا روز ولادت حضرت زهرا(س) 17 شب و 17 روز برنامه بررسی فرهنگ فاطمی در محافل و برنامه های حرم رضوی با تکیه بر فرهنگ فاطمی جهت فرهنگ سازی جامعه براساس سیره سیاسی صدیقه اطهر(س) برنامه ریزی شده است که امید است دارای برکات گستره در همه کشور و در همه جهان اسلام شود.

وی خاطرنشان کرد: جریان حضرت زهرا(س) فقط یک مراسم عزاداری در روز شهادت نیست بلکه تا قیام حضرت مهدی(ع) ادامه دارد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که اولین روضه خوان زهرا(س)، پیامبر(ص) بود، گفت: در روایتی از پیامبر(ص) نقل شده است که حضرت به ظلم و ستم ها که به حضرت فاطمه(س) وارد می شود، اشاره کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان روضوی افزود: کربلا در روز عاشور از صبح تا عصر برنامه شهادت بود اما شهادت فاطمه سه ماه طول کشید و بهترین روضه حضرت فاطمه این است که از روضه خوانی پیامبر (ص) شروع شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات