۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۹۸۴۶۶
رحیمی در گفت‌وگو با رسا:

دولت تقویت روابط با همسایگان را در اولویت قرار دهد

دولت تقویت روابط با همسایگان را در اولویت قرار دهد
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تأکید بر تقویت روابط با همسایگان گفت:در شرایط فعلی وزارتخانه‌ها باید در تقویت روابط با همسایگان کوشا باشند.
علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره تحولات اخیر منطقه گفت: حفظ و تقویت روابط با همسایگان اولویت اول جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که کشور در تحریم به سر می‌برد لازم است علاوه بر دستگاه دیپلماسی، سایر وزارتخانه‌ها نیز در تقویت روابط با همسایگان کوشا باشند. در این زمینه وزارت نفت، اقتصاد و جهاد کشاورزی می‌توانند پیش قدم باشند.

نماینده مردم تهران در پارلمان با انتقاد از به حاشیه رانده شدن مسأله فلسطین، بیان داشت: متأسفانه موضوع فلسطین با شیطنت برخی از کشور‌های منطقه به حاشیه رانده شده است و باید تلاش کنیم این مسأله مهم جهان اسلام در اولویت کشور‌های اسلامی باشد.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشار به تحرکات مقامات سعودی در منطقه تاکید کرد: تحرکات اخیر سعودی‌ها در منطقه برای خارج کردن موضوع فلسطین از اولویت، بی تأثیر نبوده است.

وی تاکید کرد: امروز در منطقه نگاه به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در تقویت امنیت منطقه بیشتر شده است. به همین دلیل لازم است این موضوع نیز در خاورمیانه تثبیت شود.

رحیمی با تأکید بر مقابله با جریان هایی که دنبال تضعیف حزب الله هستند، بیان داشت: سفر اخیر وزیر امور خارجه به لبنان اتفاق مهم و سازنده بود. قطعا نگاه ایران معطوف به حفظ دوستان راهبردی خود در منطقه است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر تنش‌زدایی از منطقه خاورمیانه تصریح کرد: تنش‌زدایی سیاستی است که همواره از سوی ایران دنبال می‌شود و به همین دلیل دیپلماسی کشورمان را با همین اولویت به پیش خواهیم برد./۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات