۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۹۸۸۱۲
استاد حوزه علمیه:

سپاه پاسداران افتخار کشور است

سپاه پاسداران افتخار کشور است
حجت الاسلام امیدی گفت: هرزمان که رهبری به موضوعی اشاره کند سپاه آن را عملی می کند و به همین دلیل است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مراد امیدی از اساتید حوزه علمیه همدان ظهر امروز در کلاس درس خود با تاکید بر لزوم استفاده از نسل جدید در مدیریت کشور خاطر نشان کرد: اولویت اصلی کشور باید بهره بردن از افکار جوانان در تصمیم گیری های کلان باشد.

وی ادامه داد: نسل جدید با اتکا بر افکار نو و وجود پشتکار قوی می تواند زمینه ساز توانایی های بسیاری باشند و با کمک نسل قدیم اتحادی قوی در جهت پیشرفت کشور در آینده را رقم بزنند.

امام جمعه گیان با بیان این که باید جوانان را یاری کنیم اظهار داشت: با باز کردن فضا برای جوانان باید به نوعی عمل کنیم که تحصیل و تلاش جوانانمان به ثمر بنشیند.

وی وجود روحیه اسلامی را موضوع مهمی در پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: علم و اگاهی زمانی به نتیجه می رسد که در کنار آن روحیه جهادی و اسلامی نیز وجود داشته باشد.

حجت الاسلام امیدی تصریح کرد: علمی که روحیه اسلامی پشتوانه آن نباشد با علم غربی تفاوتی ندارد بنابراین باید در کنار تحصیل علم بر این موضوعات نیز تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه ما را از بقیه کشورها متمایر می کند همین روحیه جهادی است چرا که اگر مطالعه با روحیه خدامحوری همراه شود مطمئنا اثرش بیشتر خواهد بود.

این استاد حوزه عدم همراهی تخصص و تعهد را مشکل بزرگ جهان امروز دانست و گفت: فیش های حقوقی میلیونی برخی از مسؤولان تاکید همین موضوع است که علم وجود دارد اما تعهدی به انجام کار و رفع مشکلات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر رهبری دستوری را ابلاغ می کنند عمل به ان واجب است یادآور شد: نمونه بارز و مشهود این مطلب وجود توامان علم و تعهد در سپاه پاسداران است که هم علم دارند و هم تعهد به انجام کار.

حجت الاسلام امیدی افزود: هر زمانی که رهبر معظم انقلاب به موضوعی اشاره کند سپاه آن را عملی می کند و به همین دلیل است که امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار کشور است.

وی در ادامه حضور طلاب و مبلغان در بین مردم و در جامعه را بسیار ضروری خواند و تصریح کرد: حوزه های علمیه باید به رسالت اصلی خود بپردازند و با همان روحیه جهادی در جامعه اثر گذار باشند.

امام جمعه گیان خاطر نشان کرد: دولت وظایف اجرایی را بر عهده دارد اما وظیفه تبلیغی در جامعه بر عهده حوزه است پس طلاب و روحانیان با دقت در رفتار و گفتارشان باید مردم را جذب کنند و نقش خود را به عنوان محور وحدت در جامعه ایفا کنند./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات