۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۰۲۳۴۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

رشد علمی و اخلاقی طلاب در گرو رعایت زی طلبگی است

رشد علمی و اخلاقی طلاب در گرو رعایت زی طلبگی است
حجت الاسلام لائینی بر ضرورت رعایت زی طلبگی از سوی طلاب حوزه تأکید کرد و گفت: طلبه برای رسیدن به مدارج علمی بالا در حوزه باید همواره به اصول طلبگی پایبند باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تبریک فرا رسیدن ایام شعبانیه از این ماه به عنوان یکی از بافضیلت‌ترین ماه‌های قمری یاد کرد و گفت: قرار داشتن ولادت بسیاری از ائمه معصومین (ع) و همچنین نیمه شعبان به ماه شادی اهل بیت (ع) نام گرفته است.
 
حجت الاسلام لائینی اهل بیت (ع) همچون چراغی روشن مسیر حرکت را به ما نشان داده اند، بیان داشت: بی توجهی به سیره اهل بیت (ع) موجب انحراف و عدم موفقیت در زندگی خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه باید در زندگی خود همواره سیره اهل بیت (ع) را مورد توجه جدی قرار دهد، خاطرنشان کرد: عمل به سیره اهل بیت (ع) در زندگی و تحصیل، عامل رشد علمی و اخلاقی طلاب خواهد بود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید ادامه دهندگان مسیر اهل بیت (ع) در تبلیغ دین باشند، بیان داشت: از آنجایی که مردم حوزویان را منتسب به اهل بیت (ع) و ادامه دهندگان راه آن‌ها می‌دانند، توجه به اصول اخلاقی همواره باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.
 
حجت الاسلام لائینی بر ضرورت رعایت زی طلبگی از سوی طلاب حوزه تأکید کرد و گفت: طلبه برای رسیدن به مدارج علمی بالا در حوزه باید همواره به اصول طلبگی پایبند باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که رفتار، اخلاق و اعمال یک طلبه باید به گونه‌ای باشد تا مورد رضایت خداوند متعال و حضرت ولیعصر (عج) قرار گیرد، بیان داشت: طلبه نباید فرصت‌های طلایی که امروز در اختیار دارد به راحتی از دست دهد و همه این لحظات باید در جهت آموختن علم و دین و کسب تقوا استفاده شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت افزایش شناخت طلاب نسبت به وضعیت روز جهان اسلام و شرایط کشور تأکید کرد و گفت: طلاب برای پاسخگویی به بسیاری از سؤوالات و شبهات مطرح شده در جامعه باید شناخت آن‌ها از جامعه پیرامونی خود را تقویت کنند.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیان پاسخگویی به شبهات روز جامعه است که از سوی دشمنان در میان مردم ترویج می‌شود، بیان داشت: پاسخگویی مناسب و مستدل به این شبهات نیازمند پایه علمی قوی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان امروز تلاش می‌کنند مردم را نسبت به نظام و روحانیت بدبین کنند و در این راستا از همه توان تبلیغاتی خود نیز بهره می‌گیرند، خاطرنشان کرد: طلاب باید با تقویت ارتباط خود با مردم و آگاهی دادن به جامعه مانع تحقق توطئه دشمنان شوند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات