۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۰۲۷۲۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کسب شایستگی ورود به ماه رمضان درگرو بهره‌مندی از برکات شعبان است

کسب شایستگی ورود به ماه رمضان درگرو بهره‌مندی از برکات شعبان است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در ماه شعبان انسان برای ورود به مهمانی مهم و معظم الهی آمادگی پیدا می‌کند تا حق این مجلس بزرگ را به‌درستی ادا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به جایگاه و شأن ماه شعبان، اظهار کرد: این ماه به سه عنوان شهر الغفران، شهر الجیران و شهر الشعبان نامیده شده است.

وی با بیان اینکه شهر الجیران یعنی ماهی که همسایه ماه رمضان است، افزود: وقتی همسایه خوب باشد انسان از او کسب فضیلت می‌کند و ماه شعبان هم از ماه رمضان کسب فضیلت کرده است؛ همسایه‌ای که یک شب آن برابر با هزار ماه است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه شعبان دیواربه‌دیوار ماه رمضان است به همین دلیل شهر الجیران می‌نامند، اظهار کرد: همان‌گونه که همسایه خوب در اخلاق و رفتار و نگاه انسان اثر دارد، ماه رمضان هم آن‌قدر عزیز است که ماه شعبان از این ماه کسب عزت کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در ماه شعبان مغفرت الهی به‌صورت ویژه بر بندگان سرازیر می‌شود، ادامه داد: در این ماه خداوند مؤمنان خود را قبل از ورود به ضیافت الهی تطهیر می‌کند؛ زیرا کسی می‌تواند در این ضیافت شرکت کند که مطهر شده است.

وی افزود: مجلس ضیافت الهی بسیار مهم بوده و مقدمه آن هم اهمیت فراوانی دارد؛ ازاین‌رو باید طهارت نفس، دل و نگاه بیابیم تا بتوانیم به‌اندازه وسع و ظرفیت خود از این ماه بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: نام دیگر این ماه شعبان است؛ یعنی ماهی که در آن از انواع گوناگون خیرات بر امت اسلام سرازیر می‌شود و درواقع شعبان یعنی در این ماه خیرها آبشاری و شعبه شعبه نازل می‌شود.

وی با بیان اینکه شعبان ماه غفران و بخشش و مغفرت بوده و انسان را برای ورود به ضیافت الله آماده می‌کند، افزود: در ماه شعبان انسان برای ورود به مهمانی مهم و معظم الهی آمادگی پیدا می‌کند تا حق این مجلس بزرگ را به‌درستی ادا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه تصریح کرد: ماه شعبان ماه مهم و باعظمتی بوده و مقدمه‌ای برای ورود به ماه مبارک رمضان است؛ به همین دلیل باید سعی کنیم شایستگی‌های ورود به ماه رمضان را در خود ایجاد کرده و لیاقت پیدا کنیم تا خداوند ورود ما را به ضیافت خود بپذیرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات