۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۰۴۷۷۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شکوه نماز جمعه تجلی شکوه ولایت و نظام اسلامی است

شکوه نماز جمعه تجلی شکوه ولایت و نظام اسلامی است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نماز جمعه نمازی متصل به ولایت بوده و بدون اجازه ولی امر مشروع نیست؛ به همین دلیل شکوه نماز جمعه، شکوه ولایت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد نماز جمعه بجنورد که با محوریت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شد، بر اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ماه رمضان در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت نظم و نسق ویژه در برنامه‌های معنوی مصلای نماز جمعه بجنورد، اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که مردم و نمازگزاران روزه‌دار حداکثر استفاده معنوی را از فرصت ماه رمضان ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه بر زمینه‌سازی برای تسهیل حضور مردم در نماز جمعه تأکید کرد و گفت: روز جمعه باید برنامه‌های مزاحم حضور مردم در این آئین عبادی سیاسی حذف شده تا مردم با فرصت و فراغت بیشتری برای اقامه نماز در مصلا حضور یابند.

وی ادامه داد: همچنین باید موضوع جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مصلای نماز جمعه بجنورد ساماندهی شده و این امر به‌صورت منظم و تنها با محوریت ستاد نماز جمعه مرکز استان اجرایی شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نماز جمعه نمازی متصل به ولایت بوده و بدون اجازه ولی امر مشروع نیست؛ به همین دلیل شکوه نماز جمعه، شکوه ولایت محسوب می‌شود و ما هر چه بتوانیم نماز جمعه را منظم‌تر برگزار کنیم در حقیقت به جایگاه ولایت کمک کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شکوه و نظم نماز جمعه درواقع شکوه ولایت و نظام اسلامی است، تصریح کرد: باید به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این آئین معنوی و سیاسی کمک کنیم؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود همه اعضای ستاد نماز جمعه در این زمینه مشارکت کرده و تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی خطاب به اعضای ستاد نماز جمعه، اضافه کرد: باید در مصلا آرامشی ایجاد شود که لذت این آرامش تا یک هفته در جان مردم احساس شود، به عنوان مثال صوت و جایگاه مناسب بوده و مصلا از نظر گرمایش و سرمایش در شرایط ایده آلی قرار داشته باشد تا نماز جمعه خروجی حداکثری داشته باشد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات