۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۰۹۱۳۹
رضایی زاده:

برخی با نام طب اسلامی سلامت مردم را به خطر می اندازند

برخی با نام طب اسلامی سلامت مردم را به خطر می اندازند
رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه برخی با نام طب اسلامی سلامت مردم را به خطر می اندازند، بر لزوم اصلاح سبک زندگی در حوزه سلامت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حسین رضایی زاده رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اهمیت و لزوم توجه افراد جامعه به حوزه سلامت گفت: متأسفانه برخی از روی بدسلیقگی طرح مباحث حوزه سلامت در تریبون نماز جمعه را اشتباه می دانند.

وی ادامه داد: اگر مردم نسبت به طب سنتی مطلع باشند دیگر شیادان و مدعیان دروغین نمی توانند از بی اطلاعی مردم سوء استفاده کرده و با عنوان طب سنتی و اسلامی سلامت مردم را به خطر می اندازند.

رضایی زاده خاطرنشان کرد: اینکه برخی می گویند ما به جای وزارت بهداشت، وزارت صحت می خواهیم نوعی کلمه حق را به میان آورده اند، اما معنای باطلی از آن را اختیار کرده اند.

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: امروز دستگاه های نظارتی باید جلوی کسانی که با استفاده از مقدسات سلامتی مردم را به خطر می اندازند و بیماران را از مراجعه به طب رایج منع می کنند را بگیرند.

وی با اشاره به پویش «کنترل فشار خون»، از بیماری فشار خون با عنوان قاتل خاموش یاد کرد و گفت: متأسفانه کشور در کشور ما آمار ابتلای به فشار خون بسیار بالا است و این موضوع میان بانوان نیز رایج تر است؛ اگر فشار خون کنترل نشود، شخص دچار مشکلات و بیماری های جدی می شود.

رضایی زاده بر ضرورت اصلاح سبک زندگی در حوزه سلامت تأکید و بیان کرد: امروز مردم باید به این زمینه توجه بیشتری داشته باشند، زیرا عدم اصلاح سبک زندگی در حوزه سلامت زندگی افراد را  به خطر می اندازد.

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: عدم استفاده از سیگار، الکل و قلیان، پرتحرکی، جلوگیری از اضافه وزن، رژیم غذایی مناسب، تنظیم خواب، پرهیز از بیدار ماندن در شب، مدیریت غذا و ورزش کردن از زمینه های اصلاح سبک زندگی در حوزه سلامت است.

وی ابراز داشت: امروز متأسفانه قبح سیگار و قلیان در جامعه شکسته است و مردم به صورت خانوادگی در پارک ها و محل های تفریحی به کشیدن قلیان می پردازند؛ امروز باید درصدد آن باشیم که تفریح های سالم را به جای تفریح های ناسالم جایگزین کنیم./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات