۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۱۰۷۱۲
حجت الاسلام سلیمی در گفت وگو با رسا:

ایران اسلامی در دفاع از مرزهای خود با هیچکس شوخی ندارد

ایران اسلامی در دفاع از مرزهای خود با هیچکس شوخی ندارد
نماینده مجلس اقدامات آمریکا برای پای میز مذاکره نشاندن مقامات ایرانی را حیله ای نخ نما شده دانست و گفت: دولت به فرماندهان اسقاط کننده پهپاد آمریکایی نشان لیاقت اعطا کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اسقاط پهپاد آمریکایی توسط نیروهای مقتدر هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این واقعه نشان داد که آمریکایی ها نه تنها اهل گفت وگو و مذاکره نیستند، بلکه همواره به دنبال تهدید و گرفتن امتیازات بیشتر هستند.

وی با بیان اینکه اقدام سپاه پاسداران پیرامون اسقاط پهپاد آمریکایی سیلی محکمی به سردمداران آمریکا زد، ادامه داد: آمریکایی ها پس از اسقاط پهپادشان پیام دندان شکن و مهمی دریافت کردند و دانستند که دوران فریبکاری گذشته است.

حجت الاسلام سلیمی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در دفاع از مرزهای خود با هیچکس شوخی ندارد، عنوان کرد: امروز ما با همه قدرت از کیان کشور عزیزمان دفاع می کنیم و به هیچکس اجازه تجاوز و تعدی نمی دهیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مؤلفه های قدرت کشور به شدت توسعه پیدا کرده است، تأکید کرد: معنای اسقاط پهپاد آمریکایی با سامانه بومی سوم خرداد آن بود که ما با تکیه بر توانایی بومی خودمان توانایی های ویژه ای را برای دفاع از کشور خلق کرده ایم.

وی ادامه داد: امروز مشاهده می کنیم که سامانه های دفاعی آمریکایی که آل سعود برای دفاع از خود خریداری کرده است، توانایی ردیابی پهپادهای یمنی را ندارد، اما سامانه سوم خرداد توان فوق العاده ای از خود نشان داد؛ پیشنهاد ما این است که کشورهای منطقه چشمان خود را به روی حقایق باز کرده و اگر بنا دارند سیستم های دفاعی خریداری کنند، آن را از ایران بخرند.

حجت الاسلام سلیمی در ادامه با تأکید بر اینکه رییس جمهور باید به فرماندهان اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران در اسقاط پهپاد آمریکایی نشان لیاقت اعطا کند، ابراز کرد: همانطور که دولت به کسانی که مذاکرات برجامی را انجام دادند، علیرغم فریب خوردنشان، هدایای نفیس و نشان لیاقت اعطا کرد، به عزیزانی که با سامانه بومی سوم خرداد پهپاد آمریکایی را اسقاط کردند نیز باید نشان لیاقت اعطا کند.

دبیر دوم کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پایان اقدامات ایذایی آمریکا برای پای میز مذاکره نشاندن مقامات ایرانی را حیله ای نخ نما شده دانست و گفت: ما قاطعانه از مرزهای کشور خود دفاع خواهیم کرد و مقاومت تنها گزینه ای است که ملت ایران آن را انتخاب کرده اند./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات