۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۱۱۰۷۴
حجت الاسلام اسماعیل زاده تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی اساتید و طلاب حوزه با شیوه های جدید پژوهش

ضرورت آشنایی اساتید و طلاب حوزه با شیوه های جدید پژوهش
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت آشنایی اساتید و طلاب حوزه با شیوه های جدید تحقیق و پژوهش تأکید کرد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از آغاز کارگاه آموزشی ویژه اساتید تمام وقت استان خبر داد و با بیان این که این کارگاه آموزشی از چهارم تا هفتم تیر ماه در چهار مدرسه علمیه مازندران آغاز شده است، افزود: در این دوره چهار روزه حدود ۱۵۰ نفر از اساتید تمام وقت حوزه علمیه مازندران شرکت دارند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده، روش آموزش پژوهش محور و روش مهارت مقاله نویسی به صورت مقدماتی از جمله مهمترین محور‌های این دوره آموزشی عنوان کرد و گفت: این دوره آموزشی فرصت مناسبی آشنایی اساتید با تازه‌ترین روش‌های پژوهشی است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نیازمند تقویت نگاه پژوهشی در میان اساتید مدارس علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: تا زمانی که اساتید ما نگاه پژوهشی نداشته نباشند نمی‌توانیم انتطار داشته باشیم که این مسأله مهم در میان طلاب مدارس نهادینه شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید مباحث آموزشی در حوزه نیز با رویکرد پژوهشی برای طلاب بیان شد، تصریح کرد: نگاه به تحقیق و پژوهش در حوزه باید بسیار عمیق و بر اساس یک چشم انداز مشخصی باشد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که عزم حوزه تقویت پژوهش در میان طلاب جوان است، خاطرنشان کرد: در این راستا آشنایی اساتید به عنوان پیشگامان اصلی این حوزه امری بسیار ضروری است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آشنایی اساتید حوزه با شیوه‌های جدید تحقیق و پژوهشی امری ضروری است، بیان داشت: با توجه به پیشگامی اساتید در رشد و رونق فعالیت‌های پژوهشی آشنایی آن‌ها با روش‌ها و شیوه‌های جدید تحقیق و پژوهش امری ضروری است.
 
وی با تأکید براین که تحرک پژوهشی در سطح مدارس علمیه باید بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی یک فرصت و ظرفیت ارزشمندی برای تقویت فرهنگ پژوهش در حوزه‌های علمیه به ویژه طلاب جوان است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده بر ضرورت توجه مدارس علمیه به اهمیت پژوهش در میان طلاب تأکید کرد و گفت: باید همه برنامه های حوزه بر مبنای پژوهش و تحقیق دنبال شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات