۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۱۵۱۲۳
محبی نیا:

نباید امر به معروف در جامعه کمرنگ شود

نباید امر به معروف در جامعه کمرنگ شود
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که اخلاق باید در جامعه نهادینه شود، معتقد است نباید فریضه الهی «امر به معروف و نهی از منکر در جامعه» کمرنگ شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، جهانبخش محبی نیا میاندوآب،  شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه هشتم مردادماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان و در مخالفت با یک فوریت طرح اصلاح قانون افزایش کارایی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در گسترش اخلاق عمومی گفت: ما نگران این هستیم که با تصویب قوانین پی در پی تعهدات قانونی در حوزه اخلاق به حاشیه رانده شود. بدون شک افتخار ما انطباق زندگی جوانان با ارزش‌های اسلامی است.

وی ادامه داد: نگرانی ما بر این موضوع استوار است که نکند فریضه الهی «امر به معروف و نهی از منکر در جامعه» کمرنگ شود.

وی تاکید کرد: در حوزه اخلاق برخی از موضوعات هنوز قطعی نشده است و زمینه‌های کار بر روی آن‌ها مشخص نیست. بدون شک در هیچ جامعه دینی، مارکسیست لیبرال نمی‌تواند با قانون، فرهنگ را به اطاعت درآورد چه برسد به اخلاق.

محبی نیا با اشاره به دوری کردن از نگاه پادگانی در حوزه اخلاق، ابراز داشت: به هیچ عنوان نمی‌توان اخلاق را با وضع قانون در جامعه حاکم کرد. در کنار این موضوع نیز نمی‌توان مباحث اخلاقی را با قوای قهری به پیش برد.

وی در پایان گفت: اخلاق با نماز جمعه و مباحث در پارلمان، دولت، دانشگاه، مدرسه و خانواده وابسته است. بخشی از فقر موجود در مسائل فرهنگی در نقض قوانین نیست لذا این طرح فوریتی ندارد. /۸۵۶/پ203/ق
ارسال نظرات