۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۳۲۰۴۳
حجت الاسلام موسوی زاده تشریح کرد؛

برنامه‌ها و اهداف پیش روی معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان

برنامه‌ها و اهداف پیش روی معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان
حجت الاسلام موسوی زاده اهداف و افق پیش روی معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان را تشریح کرد.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تأکید آیت الله موسوی جزایری مبنی بر پذیرش معاونت اظهار داشت: محبت و لطف آیت الله موسوی جزایری ما را بر آن داشت تا علی رغم مشغله‌های بسیار، مسؤولیت محوله را بپذیریم و در راستای ارتقای سطح علمی و آموزشی حوزه‌های استان اهداف و برنامه‌هایی تعیین کنیم.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان پیرامون اهداف و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ارتقای سطح آموزش حوزه‌های استان عنوان داشت: کسب اختیارات بسیار خوب از مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور برای توانمندسازی مرکز مدیریت حوزه استان از جمله اهداف است که اخبار خوشی در این باره به اطلاع عموم خواهد رسید.

این مقام مسئول ارتقای کمی و کیفی مدارس علمیه سراسر استان در مباحث درسی، آموزشی، استعداد تحصیلی و تحقق اهداف حوزه انقلابی را دیگر محور فعالیت‌های پیش رو برشمرد.

حجت الاسلام موسوی زاده ادامه داد: قوانین و مقررات شورای عالی حوزه‌های علمیه همچون تشکیل هیأت امنا برای مدارس علمیه، ارزیابی اساتید و گروه‌های علمی تربیتی را در مدارس استان پیگیر خواهیم شد تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد استان خوزستان تصریح کرد: مجاورت با کشور‌های حاشیه خلیج فارس این ظرفیت را به استان داده تا حوزه‌های علمیه بین المللی با حضور طلاب غیرایرانی و زبان‌های متعدد با زعامت آیت الله موسوی جزایری شکل بگیرند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان گفت: با راه اندازی حوزه‌های علمیه بین المللی این امکان وجود دارد که تحصیل طلاب از کشور‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران به ویژه خوزستان فراهم شود.

این مقام مسؤول بیان داشت: چشم اندازی تا سال ۱۴۱۴ برای استان خوزستان توسط معاونت برنامه ریزی نوشته خواهد شد و از سوی معاونت آموزش دنبال می‌شود تا به مرحله عمل برسد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات