۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۳۳۵۷۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سردار سلیمانی معمار جغرافیای جهاد و مقاومت بود

سردار سلیمانی معمار جغرافیای جهاد و مقاومت بود
امام‌جمعه بجنورد گفت: دوستان و دشمنان بدانند با شهادت یک سردار، علم مبارزه و مقاومت بر روی زمین نمی‌ماند بلکه سرداران دیگر آن را بلند کرده و مسیر را ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی، ضمن تبیین شخصیت این شهید برجسته، اظهار کرد: سردار سلیمانی به حق معمار جغرافیای جهاد و مقاومت بود.

وی با بیان اینکه در نگاه رهبر معظم انقلاب و امت مسلمان، این سردار رشید سرمایه کم‌نظیری برای دنیای اسلام بود، اضافه کرد: سردار سلیمانی مالک اشتر ولایت و رهبر معظم انقلاب بود و اگرچه در آتش خشم و غضب دشمنان، آسمانی شد؛ اما راه او پر رهرو بوده و با قدرت ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اخلاص و ولایتمداری در تاروپود حیات این سردار تنیده شده بود؛ به‌گونه‌ای که هیچ‌گاه برای نام و نان و مقام و مدال کار نمی‌کرد؛ اما بی‌نام‌ونشان اقدامات و مجاهدت‌های بسیاری کرد.

وی اضافه کرد: باید مردم منطقه و جهان این سرباز خادم و مجاهد را بیش از پیش بشناسند؛ زیرا سردار سلیمانی منشأ خدمات و برکات فراوانی در منطقه بود و سوریه و عراق را از دست تروریست‌های داعشی نجات داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این سردار رشید اسلام از معماران بزرگ جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود و در جبهه مقاومت هم عملیات‌های مهم و بزرگی را طراحی و مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: جبهه جهاد و مقاومت مدیون اندیشه، تفکر، خلاقیت، ابتکار و شجاعت سردار سلیمانی است؛ زیرا این شهید بزرگوار درواقع جبهه مقاومت را ریل‌گذاری کرد و آن را در منطقه شکل داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: دشمن و جبهه استکبار گمان کرده با به شهادت رساندن سردار سلیمانی جبهه مقاومت را ضعیف کرده؛ اما باز هم دچار اشتباه شد؛ چراکه مقاومت در منطقه ریل‌گذاری شده و فرزندان و سربازان امت اسلام بر روی این ریل حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: فرزندان اسلام با استفاده از ریل‌گذاری انجام‌شده راه را پیدا کرده و دشمنان خود را شناسایی می‌کنند؛ ازاین‌رو روند و شدت مبارزه با دشمنان و جبهه استکبار نه‌تنها تضعیف نمی‌شود بلکه با شدت بیشتری تداوم می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بدون شک این اقدام آمریکا و جبهه استکبار در به شهادت رساندن سردار سلیمانی به پروسه زوال و نابودی اسرائیل سرعت بیشتری می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دوستان و دشمنان یقین بدانند که با شهادت یک سردار، علم مبارزه و مقاومت بر روی زمین نمی‌ماند بلکه سرداران دیگر علم عزت، قدرت، غیرت و بلندهمتی امت اسلام را بلند کرده و مسیر را ادامه می‌دهند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات