۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۳۸۸۰۹
امیرعبداللهیان:

سردار سلیمانی یک دیپلمات و سیاستمدار برجسته بود

سردار سلیمانی یک دیپلمات و سیاستمدار برجسته بود
امیرعبداللهیان گفت: سردار سلیمانی یک دیپلمات و سیاستمدار بسیار خوب بود او توانست رهبران سیاسی عراق را با اهداف خود هماهنگ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین امیرعبداللهیان دستیار رییس مجلس در امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، امروز ظهر در همایش تحلیلی بر نقش شهید سپهبد سلیمانی در توسعه امنیت، عدالت و صلح منطقه ای و جهانی که از سوی مجمع جهانی صلح اسلامی در باغ کتاب برگزار شد، گفت: سردار سلیمانی به معنای واقعی سردار صلح و امنیت بود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیتی بسیار شجاع و باتدبیر بود، عنوان کرد: دمشق در حال سقوط بود که سردار سلیمانی شجاع خود را به آنجا رساند و در کنار مدافعان حرم سبب دلگرمی و پیروزی آنها شد.

دستیار رییس مجلس در امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک دیپلمات برجسته بود، ابراز کرد: سردار سلیمانی صرفا یک نظامی نبود بلکه به دیپلماسی هم اعتقاد داشت و برای ایجاد صلح و امنیت منطقه بسیار تلاش کرد.

وی افزود: او به دیپلماسی دقیق، منطقی و مستدل اعتقاد داشت و در مذاکره آداب اسلامی و دیپلماتیک را بسیار خوب رعایت می‌کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه سردار سلیمانی یک سیاستمدار بود، ابراز کرد: گاهی شخصی دیپلمات خوب اما سیاستمدار بدی است و برعکس، اما سردار سلیمانی یک دیپلمات و سیاستمدار بسیار خوب بود او توانست رهبران سیاسی عراق را با اهداف خود هماهنگ کند.

دستیار رییس مجلس در امور بین الملل مجلس شورای اسلامی افزود: سردار سلیمانی می دانست سیاست و سیاست‌ورزی در جهان کنونی چه سمت و سویی دارد.

وی با بیان اینکه همه مردم منطقه عاشق سردار بودند، گفت: سردار سلیمانی در اوج مشکلات نظامی به مناسبت‌های ارزشی، انسانی و اخلاقی بها می‌داد و از آن غفلت نداشت.

امیرعبداللهیان بیان کرد: سردار سلیمانی انسانی بسیار متواضع و افتاده بود به گونه‌ای که همه کسانی که با او برخورد کرده بودند به این موضوع اذعان داشتند، او با این همه تواضع و فروتنی مقابل خودی‌ها در مبارزه با اشرار منطقه بسیار قوی و قدرتمند عمل می‌کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی اعتقاد داشت که برای حفظ امنیت کشور نه از مرزهای کشور بلکه باید از مرزهای رژیم صهیونیستی اقدام و تلاش کرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات