۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۴۳۱۴۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

عمل به دستورات و توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا واجب شرعی است

عمل به دستورات و توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا واجب شرعی است
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند عمل به دستورات و توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا واجب شرعی است.

حجت‌الاسلام محمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، بر رعایت مسائل و توصیه‌های بهداشتی در راستای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری و هماهنگی مردم و مسؤولان در راستای مبارزه با این بیماری جدید، به ضرورت جهاد همگانی سلامت پرداخت و اظهار کرد: عمل به دستورات مسؤولین بهداشتی بنا به گفته مقام معظم رهبری واجب شرعی است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: با توجه به اینکه تجمعات باعث شیوع این ویروس می‌شود پس تعطیلی هرگونه مراسم عزا، جشن، جلسه قرآن، اعتکاف، نماز جماعت و هرگونه تجمع ضرورت دارد.

وی از شهروندان خواست از حضور در بازار، هرگونه تجمعات و یا سفر پرهیز کرده و از ایجاد هول و هراس خودداری کرده و اخبار را از منابع موثق و رسانه‌های ملی پیگیری کنند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ضمن تشکر از همه مسؤولینی که در راه مقابله با ویروس کرونا زحمت می‌کشند، خاطرنشان کرد: توکل و توسل و دعا را شهروندان محترم فراموش نکنند تا به فضل الهی از این شرایط عبور کنیم.

گفتنی است، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا روز دوشنبه به 34 نفر رسیده که از این تعداد یک نفر فوت کرده است، بر این اساس در بجنورد 18 نفر، شیروان 3 نفر، مانه و سملقان 3 نفر، گرمه 2 نفر و اسفراین 8 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. 

بنا به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رشد ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به علت افزایش ترددهای غیرضروری مردم و حضور در اجتماعات است و اگر در این هفته این ترددها کنترل و ممنوع شود حتماً در روزهای آینده آمار مبتلایان بیشتر خواهد شد./9314/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
هادی رحیمی
ارسال نظرات