۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۴۵۸۶۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز:

معرفت و شناخت خدا مهم ترین شرط استجابت دعا است

معرفت و شناخت خدا مهم ترین شرط استجابت دعا است
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز دعا را مغز عبادت خواند و گفت: معرفت و شناخت خدا مهم ترین شرط مستجاب شدن دعا است.

حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا بر ضرورت دعا و مناجات و توسل به اهل بیت(ع) تأکید کرد و بیان داشت: دعا مغز عبادت است.

وی عنوان داشت: دعا اتصال قطره به دریا بوده و همین اتصال خودش اجابت است و توفیق خداست که انسان موفق به یاد کردن خدا می شود.

حجت الاسلام لرستانی خاطرنشان کرد: مستجاب شدن دعا آداب و شرایطی دارد، باید آنها را رعایت کرد و موانعی دارد که باید از آنها دست کشید و مهم ترین مانع اجابت دعا گناه، معرفت و شناخت خدا مهم ترین شرط مستجاب شدن دعا است.

وی یادآور شد:  خداوند می فرماید: «مرا بخوانید تا خواسته شما را بر آورده سازم» و یا این که می فرماید: اگر بندگانم از من بخواهند من به آنها نزدیک هستم و به دعای دعا کننده پاسخ میدهم هنگامی که مرا صدا کند، پس از من بخواهید و به من ایمان بیاورید باشد که هدایت یابید.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز اذعان داشت: همین که انسان به یاد خدا می افتد و از او می خواهد و به او پناهنده می شود و خود را به درگاه او می اندازد  عنایت خداست و انسان باید از این بابت سپاسگزار خدای سبحان باشد.

وی با بیان اینکه مهم ترین مانع در سر راه اجابت دعا گناه است، ادامه داد: امام علی(ع) در دعای کمیل به خدا عرض می کند «پروردگارا گناهانی که دعا را محبوس می کند ببخش»، خاطرنشان کرد: گناه در محضر پروردگار یک نوع بی ادبی و بی حیایی است، اگر ما نافرمانی خدا کنیم بعد از او چیزی بخواهیم و  نباید توقع داشته باشیم که خدا با گشاده رویی به خواسته ما جواب مثبت دهد.

حجت الاسلام لرستانی بیان کرد: گناه به تدریج یقین انسان را به خدا و پیامبر کم می کند و سبب می شود که انسان خدا و آیات او را تکذیب کند.

وی با اشاره به اینکه در سوره روم آیه ۱۰ آمده است: عاقبت کسانی که گناه کردند این شد که آیات خدا را تکذیب کردند و آنها را مسخره نمودند و برعکس عبادت یقین آور است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز ادامه داد: دعا اظهار نیاز عبد به درگاه بی نیاز است، درست است خداوند کریم است، ولی در عین حال حکیم نیز بوده و جود و کرم خداوند از حکمت او تجاوز نمی کند، خداوند بخیل نیست او بر طبق حکمت خود به خواسته بنده هایش پاسخ می دهد.

وی اظهار داشت: خداوند می فرماید: «ای بندگان من از دستورهای من اطاعت کنید و به من یاد ندهید که چه چیز برای شما خوب است من خود بهتر از شما می دانم و من نسبت به بر آورده ساختن مصالح شما بخیل نیستم.»

حجت الاسلام لرستانی بیان کرد: خداوند متعال می فرماید:«همانا کسانی که گفتند پروردگارمان خداست سپس استقامت کردند(بر سر حرف خود ایستادند و پافشاری کردند) فرشتگان را بر آنان نازل می کنیم که نترسید و ناراحت نباشید، بشارت باد بر شما بهشتی که به آن وعده داده شده اید.

وی خاطرنشان کرد: دراین سال جدید می توانیم افزودن بر نو شدن درون مان، با دعاهایی از خداوند و متوسل شدن به اهل بیت(ع) کمک بخواهیم تا ازاین شرایط سخت رهایی پیدا کنیم ودرخواست کنیم سال بهتری را برای سرنوشت مـا رقم بزند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات