۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۵۰۹۶
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

مبارزه با مفاسد به ابزاری سیاسی علیه یکدیگر تبدیل نشود

مبارزه با مفاسد به ابزاری سیاسی علیه یکدیگر تبدیل نشود
استاد حوزه با بیان اینکه عدالت برای امیرمؤمنان خط قرمز بود، گفت: نباید مبارزه با مفاسد را به یک ابزار سیاسی علیه یکدیگر تبدیل کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه اجرای عدالت و مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از اهداف نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: کسانی که دوران مبارزه پیش از انقلاب اسلامی را مشاهده کردند بخوبی به یاد دارند که یکی از مطالب امام راحل و انقلابیون در تغییر رژیم پهلوی، عدالت طلبی و مبارزه با مفاسد بسیار بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مفاسد اقتصادی رضاخان و محمدرضا پهلوی به ویژه زمین خواری رضاخان که از مسلمات تاریخ معاصر است، عنوان داشت: وقتی که چنین مفاسدی در رژیم گذشته وجود داشت و از جمله دلایل انقلاب بود؛ دیگر نباید خود به بی عدالتی و مفاسد اقتصادی گرفتار شویم هر چند که در تاریخ مشاهده می‌شود برخی کارگزاران مولای متقیان دچار انحراف در مال شده و نامه‌های آن حضرت گواهی بر چنین ادعایی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تصریح کرد: اینکه در قوه قضائیه فسادی رخ دهد، مورد بحث است و در این باره زوایای آشکار و پنهان و سؤالات و ابهامات مشخص خواهد شد که نیازمند تبیین است؛ هر چند که باید از زحمات رییس قوه قضائیه در این مورد تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: تکلیف اینکه شخصی بیش از دو دهه در یک قوه حضور داشته باشد چگونه حل خواهد شد؟ مسأله ریاست یک قوه نیست؟ چنین شخصی در دوره‌های مختلف رؤسای قوه بوده نه مربوط به دو یا سه سال اخیر.

متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز اضافه کرد: چنین شخصی اگر سال‌های متمادی در قوه قضائیه بود؟ پس باید پرسید دستگاه‌های نظارتی در درون قوه قضائیه چکار می‌کردند؟ اکنون هجمه شدیدی علیه ریاست پیشین قوه قضائیه صورت گرفته که قطعا بخشی از آن‌ها صحیح نخواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نباید مبارزه با مفاسد را به یک ابزار سیاسی علیه یکدیگر تبدیل کرد، تصریح کرد: کوتاهی یا عدم کوتاهی ریاست پیشین قوه قضائیه باید بررسی شود و همگان پاسخگو باشند، دستگاه‌های نظارتی درون قوه قضائیه و وزارت اطلاعات در طول این سال‌ها چه کردند؟

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه عدالت برای امیرمؤمنان خط قرمز بود، گفت: برای نظام اسلامی نیز عدالت اسلامی بایستی خط قرمز باشد، در هر لباس و دستگاهی، از هر فرد و نهادی در زمینه‌های انتصابی و انتخابی باید عدالت بدون اغماض صورت گیرد.

وی اظهارداشت: زمانی که مردم احساس کنند عدالت، استثنائی نداشته و بدون تفرقه نسبت به افراد پیاده شود؛ در برابر سختی ها، بیشتر همراهی خواهند کرد. /۹۴۵۶/ت310/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات