۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۵۵۲۲۳
عضو ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت:

ضعف‌های سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استخراج و منتشر شد

ضعف‌های سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استخراج و منتشر شد
حجت الاسلام محمدی از تدوین بررسی‌های سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در چهار فصل و ۱۶۰ صفحه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی محمدی در نشست خبری ستاد حوزی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که صبح امروز در سالن جلسات دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار شد در زمینه بررسی های سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی ستاد حوزی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توضحاتی ارائه کرد.

دبیر تجمیع ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان این که نتیجه فعالیت های این ستاد در 160 صفحه جمع آوری شده است، اظهار کرد: این محصول شامل چهار فصل است؛ فصل اول در زمینه فرآیند کار، فصل دوم نقدهای مربوط به بخش ها و عرصه های مختلف سند با عنوان نقدهای فرابخشی، فصل سوم، نقدهای عرصه ای مانند عرصه اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی و موارد دیگر و فصل چهارم، فصل پیشنهادات است.

وی خاطرنشان کرد: از چهار منظر وارد نقادی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شده ایم که شامل منظر ارزش های اسلامی انقلابی، کارآمدی و  عملیاتی بودن بخش های مختلف سند، منطق و انسجام ورودی سند و فرآیند تدوین است که شامل 13 نقد کلی است.

حجت الاسلام محمدی افزود: در فصل چهارم یا پیشنهادات با توجه به زمان محدود به دلیل ابلاغ شدن در قرن جدید یعنی سال آینده، پیشنهادات را در سه سطح کوتاه مدت در بازه زمانی 4 تا 5 ماه، میان مدت در بازه زمانی 9 ماه تا یک سال و بلند مدت در بازه زمانی سه تا 5 سال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به محور پیشنهادات میان مدت اظهار کرد: از ضعف های سند نویسی به کارگیری اصطلاحات قابل مصادره است یعنی از اصطلاحاتی استفاده شده که جریان مقابل انها را در مقام عمل تحقق داده است بنابراین تلاش شده است که اصطلاح نامه ای دقیق براساس موازین اسلامی تدوین شود.

دبیر تجمیع ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اضافه کرد: حوزه علمیه با تأکید بر هویت علمی و با نصب العین قرار دادن حوزه انقلابی حساسیت خود در عقلانیت نظام اسلامی را واجب می داند که از مهم ترین رسالت های خود را، مرحله حضور علمی و رصد در عرصه های عقلانیت ناظر به علم الهی می داند از سوی دگر در دوره نقادی سند قرار داریم در نتیجه نسبت به نقادی علمی خود جدی هستیم و در صورت ابلاغ سند نیز حوزه باید اجرای آن را به صورت جدی پیگیری کند./1324/پ202/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات