۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۵۵۹۴۷
حجت الاسلام اکبری:

کاهش ورودی پرونده، سیاست‌ مهم دستگاه قضا است

کاهش ورودی پرونده، سیاست‌ مهم دستگاه قضا است
حجت الاسلام اکبری با تأکید بر این که اجازه تعرض و تعدی به عرصه‌های جنگلی و ملی را نخواهیم داد، گفت: با افراد متخلف در این بخش به شدت برخورد خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد صادق اکبری، رییس کل دادگستری مازندران امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان در محل این اداره کل با اشاره به این که در دوره جدید دستگاه قضا شاهد تحول در بخش‌های مختلف این نهاد هستیم، گفت: این سیاست‌های تحولی در مجموعه دادگستری مازندران نیز دنبال می‌شود.
 
وی، احقاق حقوق مردم را یکی از اولویت های مهم دستگاه قضا عنوان کرد و افزود: توقع مردم در دوره جدید دستگاه قضا، تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها است.
 
حجت الاسلام اکبری بر ضرورت کاهش زمان دادسری در دستگاه قضا تأکید کرد و گفت: همه تلاش ما در این مجموعه ارتقاء کیفیت در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش زمان دادرسی است.
 
وی به صدور دستورالعملی از سوی رییس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف پرونده‌های قدیمی اشاره کرد و افزود: با توجه به نشست‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته شاهد کاهش زمان رسیدگی به پروند‌ها هستیم.
 
رییس کل دادگستری مازندران از رسیدگی به ۸۹۷ هزار و ۵۷۲ فقره پرونده سال گذشته در محاکم قضایی استان خبر داد و گفت: از این تعداد پرونده رسیدگی شده بیش از ۳۹ هزار فقره پرونده معوق بوده است.
 
حجت الاسلام اکبری، تعداد کل پرونده‌های معوق در محاکم قضایی استان را ۵۶ هزار فقره اعلام کرد و افزود: با تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۳۹ هزار فقره از این پرونده‌ها رسیدگی شده است.
 
وی کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا را از جمله سیاست‌های مهم این مجموعه عنوان کرد و گفت: در طی سال اخیر با برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته بیش از هفت درصد از ورودی پرونده به محاکم قضایی استان جلوگیری شده است.
 
رییس کل دادگستری مازندران، زمین خواری، تغییر کاربری‌های غیر مجاز، مفاسد اقتصادی، اختلاس، ارتشاء و خلع ید از اراضی ملی را از جمله پرونده‌های مهم دستگاه قضایی استان عنوان کرد و افزود: تاکنون به دو هزار فقره از این پرونده‌ها رسیدگی و احکام مورد نظر صادر شده است.
 
حجت الاسلام اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که اجازه تعرض و تعدی به عرصه‌های جنگلی و ملی را نخواهیم داد، گفت: با افراد متخلف در این بخش به شدت برخورد خواهیم کرد.
 
وی با بیان این که سال گذشته ۲۵۷ هکتار از اراضی تصرف شده در مازندران با تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال خلع ید شده است، افزود: این میزان نسبت به مورد مشابه سال قبل آن ۲۲ درصد افزایش داشته است./950/پ210/ق
ارسال نظرات