۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۵۸۲۰۷
از سوی امام جمعه کنگاور؛

برنامه‌های گرامیداشت ۵ مردادماه تشریح شد

برنامه‌های گرامیداشت ۵ مردادماه تشریح شد
امام جمعه کنگاور به تبیین برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در شهرستان کنگاور پرداخت.

حجت الاسلام علی محمد لروند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به تبیین برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در شهرستان کنگاور پرداخت.

امام جمعه کنگاور عنوان داشت: به مناسبت این روز مبارک برنامه های بسیاری در حال انجام است که از مهمترین این برنامه ها می توان به انجام رزمایش های ۳۶،۳۷،۳۸،۳۹،۴۰ در طول ۱۰روز آینده که در هر مرحله صدها بسته غذایی مشتمل بر مرغ و برنج و حدود ۱۰قلم دیگر بین مستمندان توزیع می شود، اشاره کرد.

حجت الاسلام لروند در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رزمایش ۳۶ مواسات که در روز ۲۵ تیر انجام گرفت و به عشایر منطقه های سلطان آباد، فیروزآباد، عباس آباد، جاده نهاوند کنگاور، روستای قره بناس و کمپ ترک اعتیاد، صدها پرس غذای گرم تحت عنوان سفره کریمانه ولایت انجام توزیع شد.

این استاد حوزوی ادامه داد: در ستاد ۵ مرداد مقرر شد که در این ایام به ۶ خانواده شهید به نیت شهدای محراب در دورترین روستاهای شهرستان شرکشی شود.

امام جمعه شهرستان کنگاور در ادامه سخنان خود گفت: همچنین مقرر شد که از ۱۴ خانواده محروم روستایی با حضور امام جمعه سرکشی به عمل آید و به هرکدام از این خانواده ها کمک هایی شود.

حجت الاسلام لروند در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همچنین در این ایام از ۶ پرستار زحمت کش با مشورت رئیس بیمارستان کنگاور از طرف دفتر امام‌جمعه این شهرستان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی عنوان کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار مرحوم آیت الله بزرگ عراقی؛ اولین امام جمعه کنگاور و قبور شهدای شهرستان از دیگر برنامه های این ستاد در این ایام است.

امام جمعه کنگاور با اشاره به تجلیل از هشت نفر از اعضای خواهر و برادر ستاد نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های ما در این ایام ویژه سرکشی به خانواده های شهدای عضو ستاد نماز جمعه خواهد بود.

حجت الاسلام لروند با اشاره به برگزاری مسابقه کتبی «آدینه» در فضای مجازی، گفت: همچنین به مناسبت 5 مردادماه و گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی؛ یادواره شهدای محراب و شهدای مرصاد در دفتر امام جمعه کنگاور با حضور اعضای ستاد برگزار می شود.

امام جمعه شهرستان کنگاور در پایان سخنان خود عنوان کرد: برای ثبت لحظات این رزمایش بزرگ و با توجه به توصیه امام خامنه ای در بحث فعالیت های تبلیغی و رسانه ای مقرر شد مستندهای کوتاه توسط کارگردان بومی؛ عبدالرضا تیموری از رزمایش ها تهیه شود./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات