۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۶۶۰۱۲۱
ترویج قانون جذب در عید همدلی؛

کروناز و تهدید معنویت

کروناز و تهدید معنویت
افسانه بایگان، بازیگر سینما در برنامۀ عید همدلی که از شبکۀ ۲ پخش می‌شود، بحث قانون جذب را پیش کشید و راه اصلاح وضع صعودی کرونا را تغییر نام آن به کروناز دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزای رسا، برنامۀ «عید همدلی» که با هدف حمایت از پویش میلیونی اطعام عید غدیر تولید شد، محصول گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانۀ سازمان تبلیغات است که به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر، هر شب حوالی ساعت ۲۳:۳۰ از این شبکه به روی آنتن می‌فت. این برنامه میزبان چهره‌هایی چون کامران تفتی، امیر تاجیک، برزو ارجمند، محمدرضا علیمردانی، سپیده خداوردی، عباس غزالی، قاسم افشار، افسانه بایگان محمدرضا عیوضی، داریوش ارجمند و... بوده است.

در شامگاه  13 مرداد این برنامه میزبان افسانه بایگان، بازیگر سینما بود که در اوان گفت‌وگو، وی ضمن بیان اینکه دنیا وارد عصر جدید معنویت شده، دیدگاه خود را دربارۀ کرونا این‌چنین بیان کرد: انرژی این ویروس روی چیزهایی اثر می‌گذارد که آن را جذب کنند؛ عشق و امید چیزهایی است که شما را از طول موج آن خارج می‌کند و ما باید افکار منفی را از خود دور کنیم.

در ادامه، بایگان حرفی را نقل می‌کند که به‌شدت مجری را به وجد می‌آورد و مجری او را تحسین می‌کند. بایگان با اشاره به لفظ کرونا که حرف «الفِ» آخر آن حالت صعودی دارد و مضر است، می‌گوید: باید اسم این ویروس را «کروناز» بگذاریم زیرا «ز» مانند سرسره پایین می‌آید.

در ادامۀ این برنامه کاملا واضح بود که افسانه بایگان اشاره‌اش به قانون جذب بود و این مطلب به تایید مجری هم رسید. از این رو خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی در این زمینه به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام رسول حسن‌زاده، پژوهشگر حوزۀ معنویت پرداخته است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده محل نزاع را حضور این چنین افرادی در صدا و سیما دانست و گفت: هرزمان شخصی نظریۀ درمانی سنتی را برای کرونا پیدا می‌کند، آبروی او را می‌برند ولی وقتی شخصی با این تفکرات در صدا و سیما حضور پیدا می‌کند و با کمال آرامش و اطمینان می‌گوید اگر به کرونا کروناز می‌گفتیم تا به حال این بیماری رفع می‌شد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی به بیان مسألۀ مهم‌تری پرداخت و عنوان کرد: در این ایام اشخاص زیادی با عنوان کرونالوژی سخنانی گفتند مبتنی بر اینکه کرونا دین را به چالش کشید. این میان جولانگاه جریانات فرقه‌ای و معنویت‌های سکولار در این عرصه بود. اینها یکسری حرف‌های بی‌پایه و اساسی را مبنی بر اینکه کرونا آغاز عصر جدید معنویت است.

این محقق حوزۀ معنویت‌پژوهی مقدمۀ این نوع سخنان را جنبش new age در قرن 19 میلادی دانست و در تبیین این تفکر خاطرنشان کرد: این جنبش یکی از جنبش‌های خطرناک است که معتقدند بشر دوره‌ای را تجربه خواهد کرد که در وفور و نعمت زندگی می‌کند و از راه تکامل و آگاهی به آن خواهد رسید؛ اکثر فرقه‌های معنوی به‌خصوص کابالا و تئوصوفی در رسیدن به فهم شرک‌آلود کمک می‌کند.

وی ضمن اشاره به سخنان افسانه بایگان در شبکۀ دو اظهار داشت: وقتی این خانم می‌گوید معنویت‌گرایان، منظورش همین اشخاص است. این که موج منفی این ویروس به سمت غم و اندوه هدایت می‌شود خرافۀ قانون جذب است. در ادامه او یک حرف بچه‌گانه‌ای می‌زند که به کرونا، کروناز بگوییم تا امواج منفی آن کاهش یابد./ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
بچه ها بخدا خیلی اوضاع بد شده من تو روستا زندگی میکنم روستامون قرنطینه شده بیشتر اهالی روستا کرونا گرفته خیلی وحشتناک شده هیشکی رعایت نمیکنه.
4
0
علی مع الحق
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
پزشکان طب سنتی توصیه هایی دارند که معتقدند با عمل به آنها می توان به جنگ کرونا رفت و پیروز میدان شد.
4
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
از نظر طب سنتی قوه مدبره بدن یا همان سیستم ایمنی در برابر ویروس ها و بیماری ها حالت خودمراقبتی دارد و به جنگ ویروس می رود. اما در صورت ضعیف بودن قوه مدبره، بدن نمی تواند در برابر ویروس ها لشگرکشی و مقاومت کند. این موضوع در خصوص بیماری کرونا کاملا قابل بحث است.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
فضای جامعه فضای ملتهبی است و مردم نگران هستند. اینها خواستن سعی کنن مخاطبانو آروم کنن.
3
2
ناشناس
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
آروم کردن با خرافه بافی متفاوته بزرگوار؛ ضمنا، الا بذکرالله تطمئن القلوب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
با تشکر عالی بود ولی یک مقدار دیر.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
آقا با این استدلال بیاییم به استکبار بگوییم استیک بار تا تمام مشکلات مان حل شود آن وقت دیگر نه به دنبال استعمار ما می‌افتند، جنگ نرم و نیمه نرم و سخت را تمام می‌کنند و اصلا یکم دیگه استیک بار استیک بار کنیم برامون کل ایران رو گاوداری و پرورش استیک می‌کنند، باور کن، دولت باید از اول با افسانه بایگان صحبت می کرد دیدی وزارت خارجه عجب اشتباهی کرد...
4
0