۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۶۳۶۱۱
مدیر مدرسه علمیه مکتب نرجس:

توهین به مقدسات به خاطر ناتوانی دشمن در مواجهه با اسلام است

توهین به مقدسات به خاطر ناتوانی دشمن در مواجهه با اسلام است
خراسان رضوی - شایسته خو گفت: دشمنان دین اگر حرف حساب داشتند، می زدند اما چون عقلانیت، حکمت و قدرت نفوذ انبیا را نداشتند بنابراین اولیای الهی را مسخره می کنند.

منوره شایسته خو، مدیر مدرسه علمیه مکتب نرجس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به بیانات رهبری در پی توهین نشریه فرانسوی به پیامبر عظیم الشأن اسلام، گفت: آقا به ریشه دشمنی، دشمنان اسلام اشاره دارد و در برابر این عناد تکلیفی را برای ما مشخص می کنند که حفظ هوشیاری و دشمنی با آن ها را از تکلیف ما بیان می فرماید.

وی به ریشه تاریخی عناد دشمنان اسلام با اولیای الهی و پیامبران الهی اشاره و اظهار کرد: در آیات الهی به اهانت به اولیای الهی و برخورد سلبی با اولیای الهی با توهین و تمسخر اشاره داشته است، خداوند در آیه 30 سوره یاسین می فرماید:«ما هیچ پیامبری را نیافریدیم مگر او را به مسخره گرفتند.» همچنین در آیه دیگر می فرماید:«ذلِکَ ما أَتَي الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ قالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ»، به پیامبر توهین کرده و او را ساحر خواندند.

شایسته خو افزود: دشمن تلاش دارد تا با جنگ روانی به مطامع خود برسند، این سوال ها مطرح می شود که چرا توهین می کنند؟ اگر حرف حسابی دارند پس چرا حرف نمی زنند؟ چرا به شخصیت اول جهان اسلام توهین می کنند در حالی که اگر از مسائل اخلاقی و عدالت و عبادت حرف بزنید مسخره نمی کنند اما سراغ پیامبر رفته و ایشان را مورد تمسخر قرار می دهند؟

مدیر مکتب نرجس به دلیل اهانت دشمنان دین به پیامبر اسلام اشاره و ابراز کرد: این ها به پیامبر(ص) اهانت می کنند تا کسی به سراغ آن ها نرود؛ این دشمنان دین اگر حرف حساب داشتند، می زدند اما چون عقلانیت و حکمت نداشته و قدرت نفوذ انبیا را ندارند بنابراین اولیای الهی را مسخره می کنند، خداوند در این خصوص می فرماید:«وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ.»

وی با اشاره به پژوهشی در مورد جنین شناسی در آیات قرآن و یافته های واقعی، گفت: عده ای از متخصصان جامعه شناسی  از کیت مور، جنین شناس مشهور دانشگاه کانادا دعوت می کنند تا در مورد آیاتی که در مورد جنین شناسی بیان شده را با واقعیت های جنین شناسی و تجربیات خود بررسی کند که چه قدر این آیات منطبق با واقعیت است. وی پس از بررسی حیرت کرده و این حیرت تبدیل به شگفتی شد که چگونه مراحل جنین در قرآن توصیف شده است در حالی که تا 30 قبل در این مورد اطلاعاتی نداشتند، وی تصمیم می گیرد که کتاب خود را با آیات پیامبر(ص) تکمیل کند، وی در چاپ سوم کتاب خود مطالبی را بیان می کند که در چاپ های قبل نبود چون قرآن جلوتر از زمان است، این کتاب وی جایزه بهترین کتاب پزشکی را گرفته و مورد استفاده قرار می گیرد، وی در سال 1981 در کنفرانسی در عربستان گفت:«جای بسی خوشحالی است که سهمی در روشن کردن قرآن داشته و اعلام می کنم که این گفته ها از طرف خدا آمده و محمد پیامبر خدا است.»

شایسته خو افزود: این یافته پزشکی نمونه ای از طرفداری نخبگان و متخصصان غیر مسلمان  از آیات الهی و پیامبر اسلام است، طیف گسترده دانشمندان و متخصصین علوم مختلف وقتی حقایق آیات الهی بر آن ها آشکار شد، مسلمان شدند. نخبگان کلام وحی را دریافت می کنند و متوجه آن می شوند بنابراین به پیامبر(ص) توهین می کنند تا ذهن مردم عاشق پیامبر را از موضوعات دیگر که برای آن طراحی دارند، منحرف کنند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: دشمن در مؤسسات اسلام شناسی به صورت عالمانه به بررسی دین پرداخته و می دانند که اصل دین وجود پیامبر(ص) است، رابطه دین و نبی اکرم تنها آوردن پیام نیست بلکه اصل پیام خود پیامبر(ص) و اطاعت و محبت پیامبر و اهل بیت است، محبت این دو جدای از هم نیستند و دین و اولیا هر دو یک چیز است و قسمت سخت ماجرا همین است که تو پیامبر را بپذیری و نسبت به ایشان و اهل بیت ایشان اطاعت و محبت داشته باشید.

وی ابراز کرد: خداوند 11 مرتبه در قرآن به تقوای الهی و اطاعت از خدا اشاره دارد، مهمترین مشکل در برابر ایمان و مخالفین پیامبر این بوده است که زیر بار اطاعت نمی رفتند چون باید پیامبران را اطاعت می کردند خداوند می فرماید:«وَ ما مَنَعَ النَّاسَ أَنْ يُؤْمِنُوا إِذْ جاءَهُمُ الْهُدى‌ إِلَّا أَنْ قالُوا أَ بَعَثَ اللَّهُ بَشَراً رَسُولًا»، بعد از این که پیامبری برای هدایت می آمد، توهین و تمسخر آن ها به این خاطر بود که بشری را فرستاده و اطاعت از پیامبرها را بر نمی تابیدند.

شایسته خو به وظیفه مسلمانان در برابر توهین به پیامبر اسلام اشاره و بیان داشت: تکلیف ما در برابر این توهین ها به ویژه نشریه فرانسوی این است که  غیرت دینی فعال باشد و در برابر اهانت به دین سکوت نکنیم، باید در فضای حقیقی و مجازی اعلام انزجار از این توهین ها کرده و در شرایط کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ برانگلیس» و «مرگ بر فرانسه» را سردهیم.

مدیر مکتب نرجس ادامه داد: اهانت به اولیای الهی خط قرمز خداوند است، پیامبر وقتی وارد مدینه شدند فرمان عفو عمومی صادر کردند اما خداوند به کسانی که پیامبر را مورد تمسخر قرار داده اند، اجازه بخشش نمی دهد؛ امام باقر(ع) در کافی جلد 2 صفحه 352 می فرماید:«اگر به رهبران دینی توهین کنید، خدا لباس ذلت و بدبختی به شما می پوشاند.»864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات