۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۶۷۷۶۲
استاد حوزه علمیه:

استکبار با استفاده از مهره های داخلی به دنبال سکولار کردن حوزه است

استکبار با استفاده از مهره های داخلی به دنبال سکولار کردن حوزه است
کرمانشاه - استاد حوزه علمیه گفت: استکبار و استعمارگران همواره با استفاده از مهره های داخلی خود به دنبال جهت دهی به حوزه های علمیه به سمت سکولار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی عصر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون شهرستان کنگاور که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، بیان کرد: حوزه های علمیه به عنوان کانون فکری جهان اسلام شناخته می شوند و همین خود باعث شده است که بیشترین تهاجم های فرهنگی و اعتقادی علیه این مراکز صورت گیرد.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان کنگاور گفت: بنابراین می طلبد که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره حوزه های علمیه از روحیه ای انقلابی برخوردار باشند، زیرا داشتن روحیه انقلابی در حوزه های علمیه می تواند سد محکم و استواری در برابر دشمنان و توطئه گران خارجی و داخلی باشد.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه طلاب باید از جریان های سیاسی دوری کنند، بیان داشت: قرار گرفتن در مسیر جریان های سیاسی می تواند طلاب و روحانیون را از وظیفه اصلی که دارند منحرف کند، لذا نباید اجازه دهیم که گرایش های سیاسی حوزه های علمیه را قبضه کنند.

آیت الله میریونسی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مساله دیگری که در سالهای اخیر همواره با آن روبرو بوده ایم، بحث ورود و نفوذ جریان های سکولار به حوزه های علمیه است. جریانی که به تدریج ساختار دین را مخدوش می کند.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان کنگاور در ادامه افزود: نفوذ جریان ها و افکار سکولار در حوزه های علمیه، تشکل ها و مجالس دینی یکی از برنامه های استعماری با سابقه طولانی است.

این عالم کرمانشاهی با تاکید بر اینکه سکولاریسم ریشه های دین اصلی را هدف قرار می دهد، گفت: سکولاریسم جریانی ضددینی است که همواره در طول تاریخ در برابر ادیان الهی خود را نشان داده است و اکنون به عینه شاهد جبهه گیری این جریان منحط در مقابل اعتقادات اسلامی هستیم.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای سکولار کردن جامعه اسلامی، ابراز کرد: بهترین و کارآمدترین راهی که دشمنان اسلام برای تسلط بر مسلمانان دریافته اند، مساله سکولار کردن دین اسلام است. استکبار و استعمارگران همواره با استفاده از مهره های داخلی خود به دنبال جهت دهی به حوزه های علمیه به سمت سکولار هستند.

آیت الله میریونسی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: همه بزرگان و علمای دین به ویژه مذهب حقه شیعه اطلاع دارند که ما در طول تاریخ اسلام هرگز حوزه سکولار نداشته ایم لذا باید با قدرت و البته ادله کافی با این جریان خزنده و دین ستیز با تمام قدرت مقابله کنیم.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان کنگاور بیان داشت: باید این حقیقت تلخ را قبول کنیم که دشمن مهره هایی وابسته به خود در مراکز دینی به ویژه حوزه ها و مدارس علمیه دارد که از آنها برای پیشبرد اهداف شیطانی خود استفاده می کند.

این عالم کرمانشاهی خاطرنشان کرد: بنابراین برای جلوگیری از قدرت گرفتن جریان سکولار در جامعه اسلامی باید حوزه های علمیه به فرموده امام خامنه ای انقلابی باشند و تنها در این صورت است که می توان در مقابل این جریان های خزنده و دین ستیز موفق عمل کنیم./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات