۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۶۸۱۶۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

انتخابات اخیر آمریکا تجلی افول این کشور است

انتخابات اخیر آمریکا تجلی افول این کشور است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مسئله اصلی پیروزی یا شکست ترامپ یا بایدن نیست، بلکه شکست آمریکا بوده و حقیقت این انتخابات حکایتی روشن از افول آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، به تبیین شکست راهبردی آمریکا در انتخابات اخیر این کشور پرداخت.

وی افزود: رأی‌گیری و رأی‌شماری در انتخابات آمریکا ظاهراً پایان یافته؛ اما آنچه در این میان مهم است این است که انتخابات آمریکا بیش از آنکه نشان شکست ترامپ باشد، نشان شکست راهبردی آمریکا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مسئله کنونی ما، پیروزی یا شکست ترامپ یا بایدن نیست، بلکه مسئله اصلی شکست آمریکا بوده و حقیقت این انتخابات، حکایتی روشن از افول آمریکا است.

وی افزود: باید این ابعاد را مطالعه کرده و از زاویه نگاه معرفت‌شناختی و جامعه‌شناختی، مردم‌شناختی، سیاست‌شناختی و... بررسی کنیم؛ زیرا انتخابات 2020 را می‌توان یک زلزله سیاسی اجتماعی در کشور مهد قدرت و جلال تمدن غرب به شمار آورد و آن را تبیین کرد، متغیرها و بازیگرها و کارگردانان این تغییرات را شناخت و با نگاه آینده‌پژوهانه به آن نگریست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ابعاد شکست راهبردی آمریکا در انتخابات اخیر، رونمایی از شکست نظام معرفتی لیبرال دموکراسی را ازجمله این ابعاد دانست و گفت: نظام آمریکا و کشور آمریکا برای غرب‌گرایان بهشت لیبرال دموکراسی و سرزمین موهوم رؤیاهاست؛ اما فایده انتخابات اخیر که تبعات آن کماکان ادامه خواهد یافت، رونمایی از نظام سیاسی است که بر پایه نظام معرفتی لیبرال دموکراسی است.

وی ادامه داد: لیبرال دموکراسی غربی نظامی است که به فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی جدایی از اعتقاد به خدا، سکولاریسم، تحول انحرافی انسان، انزوای معنویت و اخلاق انسانی، انسان‌محوری مادّی، تفکر سودمحور، حاکمیت لذت‌گرایی، سرمایه‌پرستی و پول‌پرستی، استعمارگرایی و استثمارمحوری، پوچ‌گرایی و معنویت‌زدایی و... جزء مؤلفه‌های اساسی آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این انتخابات نشان داد محصول چنین باورهایی در قرن بیست و یکم که باید اوج تبلور ارزش‌های غربی باشد، نمایی جز سیاهی و پلیدی را از خود بروز نمی‌دهد.

وی افزود: انتخابات در آمریکا قاعدتاً باید سمبل مردم‌سالاری و آزادی و اخلاق فردی و اجتماعی و حاکمیتی باشد؛ اما برون داد چنین نظام معرفتی چیزی جز همین لجنزار عَفِن نیست؛ زیرا از کوزه همان برون تراود که در اوست./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات